Moving time  25 perc

Idõ  7 óra 3 perc

Koordináták 414

Uploaded 2019. január 19.

Recorded január 2019

0,6
1,2

közel l'Estartit, Catalunya (España)

Pou de la Calella. l'Estartit

La situació de la boca està al Pla del Cap de la Barra amb unes inmillorables vistes de les Illes Medes.

Aparcarem a la zona blava del passeig del Port. Abans es podia aparcar amunt de la urbanització, però ara està senyalitzat amb un prohibit aparcar-estacionar preciòs. No ens hem atrevit.

L'avenc té una reixa que protegeix la boca amb una cadena amb un candau.
Per aconsseguir la clau haureu de demanar permís a la fede i omplir una instància de l'ajuntament. Llavors rebereu un permís que us enviaran per correu ordinari. L'haureu de presentar a l'oficina de turisme de l'Estartit i us entregaran la clau.

Avui ens han encomanat una labor desde la fede. Fa una setmana que havien reequipat els dos pous amb químics, i haviem de fer una mica de neteja i posar una corda anudada per ajudar a fer el pèndul. I això hem fet.

Amb la il.lusió d'un nen amb una joguina nova, ens hem disposat a estrenar anclatges nous de trinca.

El primer pou de 28m de fondària, nomès el devallarem 20m i estarem atents de no passar-nos la finestra per la que ens hem de ficar (es fàcil tirar avall).
Amb un petit pèndul, ens colem per ella. Arribem a una repisa a on segueix un conducte meandriforme que en descens ens deixa a la capcelera d'un P5. A la base d'aquest trobem la capcelera del segon pou de 22 m.
Tot aquest segon pou, està vestit per formacions de formes coraloides precioses.
Un cop a la base, podem pasar a una sala contigua a través d'una finestra. Aquí trobarem una corda fixe que remunta un pou d'uns 10 m. Desde aqui comença la via Sire que consta d'una serie de pous ascendents i pous cecs.