Idõ  5 óra 9 perc

Koordináták 781

Uploaded 2015. február 15.

Recorded február 2015

0,9
1,8

közel Fornells, Catalunya (España)

ZONA D'UN PERILL EXTREM (Només per experts)

Rec de Ses Graies és un sistema d’esquerdes profundes, obertes als marbres dolomititzats del Paleozoic. Es tracta de grans fractures disposades paral•leles a la costa, generades per la descompressió que el vessant rocallós ha experimentat a mesura que els penya-segats han anat retrocedint per l’erosió marina.

Com dos senglars, iniciàrem l'escalfament amb una petita pujada que ens portà a una zona paisatgística pròpia de la Costa Brava. Molts pins a terra, enmig del camí, cosa que va fer més emocionant l'arribada fins les primeres esquerdes.
Pujant per parets seques, vàrem arribar al primer forat a terra (era la primera esquerda) no semblava gran cosa en un primer moment, però lo millor estava per arribar. Amb un instint innat d'exploradors, que ens diferencia de la resta de la humanitat, entràrem dins. Indescriptible, una esquerda gegant s'obria davant nostre. El primer que vàrem dir al sortir va ser: "com tots els forats que hi hagi siguin semblants, la ruta tindrà com a màxim 1km de diamatre!". 20 min de rellotge vàrem estar dins de la primera esquerda! I així va ser, la ruta prevista en un primer moment es va acabar al veure que les esquerdes eren inacabables. A partir d'aquest instant, vam decidir separar-nos i que cadascú explorés pel seu compte. Vam trobar infinitat de passadissos: més estrets, altres més amples, més llargs, més curts i fins i tot d'altres que s'enllaçaven entre ells... ens havíem adonat que estàvem sobre un formatge gegant!
Per sapiguer la fondaria tireu una pedra i compteu el temps que tarda en arribar a parar. A vegades deixes de sentir el soroll.

Ruta 100% recomenable tot i que hi ha esquerdes de difíçil accés, aneu amb compte quan camineu per sobre el formatge, en qualsevol moment us podeu trobar amb una nova cova, escletxa o forat als peus.

• Fénykép capita haddock

capita haddock 2015.02.18.

Ja, ja Montagut. No se us pot deixar sols ;-))