Moving time  39 perc

Idõ  4 óra 5 perc

Koordináták 401

Uploaded 2020. augusztus 23.

Recorded augusztus 2020

0,6
1,1

közel Tarascon-sur-Ariège, Occitanie (France)

Anem a Tarascon-Sur-Ariége.
Vam trobar un lloc mes discret per aparcar, que la rotonda.
Hi ha un bon arbre que ens regala la seva ombra i es pla (furgos) ; )
Per darrere de l'arbre surt una pista d'uns 200m, no transitada, que ens porta al corriol principal que surt de la rotonda.

Fem l'aproximació en pujada primerament, per un corriol que acaba en una pista. Hem trobat la cadena amb els rètols de prohibit el pas al terra i apartats. Hem passat. *Valoreu*.
El camí s'aplana per passar per 2 torres eléctriques d'alta tensió. Desprès de la segona hem de buscar el corriol en forta pendent, al principi desdibuixat, que puja a les 2 boques.
Primerament trobarem la boca d'"Amoreux"a la esquerra. Seguint una vintena de metres amunt, s'obra devant nostre la boca "des Echelles".

Per nosaltres és la primera visita a Sakany. Per tant hem volgut ser prudents.... hem instal.lat en fixe els pous de les 2 boques.

Si es volguès fer travessa recuperant corda, cal un 30 per devallar i un 15 per si volem protegir amb passamà recuperables l'aproximació a les capceleres.

*** Important!!!!! En qualssevol de les 2 formes de fer la travessa, cal deixar instal.lat el P20 d'entrada a "Echelles".

Un cop a la base del pou d'Echelles, hem volgut baixar al col.lector per les escales per saber en quin punt de la "Galerie du Métro" arribàvem.
Superant un petit ressalt a la dreta, tenint la boca a l' esquena. Els pous amb escales els trobarem darrere d'uns blocs a la dreta. *Molt curioses les escales rovellades que en uns 8-10 curts trams devallen ràpidament els pous.

Ja de nou fora de la boca de Echelles ens dirigim a "Amoureux".
Entrem per la gal.leria i just abans d'arribar a la segona entrada, aquesta colgada en la paret ("en falaise")', prenem la gal.leria de la dreta en pujada. Aquí hem ficat el Passamà 1 en naturals... més per comoditat que per necessitat.
Just quan les parets s'ajunten i ens obliga a fer l'egipci.... arribem *** al pas clau de la travessa. Hem de ficar-nos per una gatera al terra a la dreta, a on es nota una forta current d'aire.
A partir d'aquí es fàcil. Seguint lo més trepitjat i notant current d'aire, fent un parell de destrepades i remuntades per ressalts, arribarem al passamà en fixe del T15.
La capcelera consta d'un avalatov amb una anella de corda i un maillon oxidat.
Instal.lem i avall.
A la base veurem que el Tobo-pou segueix avall per sota d'un replà. L'hem d'abandonar aquí i entrar a la gal.leria k aquí comença.
Trobarem una corda anudada que ens facilita superar un relliscòs ressalt de dos metres.
Tot seguit arribem a una intersecció. Hem d'anar al SE. Passant per sota d'un arc de pedra, trobarem al terra a ma esquerra un pas baix que hem de prendre.
De seguida guanya alçada i ens permet caminar drets. Arribem a una sala allargada, a on neixen un parell de pous que no hem de devallar. Aquí instal.lem passamà fins la capcelera del P8... Una anella de corda amb maillon... oxidat, es clar!
Als 2 metres, trobarem un desviador.
Aterrem en una gal.leria que en suau rampa ens porta a la capcelera del P3 (Anella + maillon).
A la base tenim 2 opcions, o ficar-nos per un conducte relliscòs en baixada o replà pla que ficant-se per sota d,un arc, ens porta a la connexió d'Amoureux II.
Nosaltres avall!
Trobarem una anella de corda i maillon + un desviador per baixar aquest bonic T10 en el que passarem per dins d'un arc abans de punxar la gal.leria del metro per un dels seus laterals.
Baixant pel "Collecteur" arribem ràpidament a la base dels pous de "Echelles" amb les seves peculiars escales.

Material:
Amoureux I:

Cordes:
1x40 ( T15)
1x40 (P8 + P3)
1x20 (T10)
- passamà 1. 10m
- passamà 2. (Capcelera T 15). En fixe.
- passamà 3. Capcelera P8. Fem servir la mateixa corda d'instal.lació.
Moscatas: 14

Echelles:
Corda de 40m
Moscatas: 9
Equipat amb espits, parabolts i anelles de corda (velles però estan be).
Les escales de ferro, força rovellades però utilitzables. Compte!
Devallànt-les arribem al col.lector.