Moving time  17 perc

Idõ  28 perc

Koordináták 234

Uploaded 2020. október 19.

Recorded október 2020

0,3
0,7

közel Tarascon-sur-Ariège, Occitanie (France)

Aparquem a Tarascon-Sûr-Ariège al lloc habitual.
Ens canviem i iniciem l'aproximació d'uns 20 minuts.
M'he desviat de la pista per marcar el punt a on, seguint el corriol en forta pendent amunt, accedirem a les boques d'Amoureux i Echelles.

**Abans d'anar a La Grotte (Grille), haurem d'instal·lar el P-20 de Echelles. **

Un cop instal.lada Echelles, desfem el corriol i tornem a la pista, per la que continuarem fins a una corba a esquerres. Nosaltres seguirem recte per corriol.

Als 200 m haurem de trencar a la dreta i anar guanyant alçada per un altre corriol , força desdibuixat, que va salvant el fort desnivell fent ziga-zagues superant els ressalts rocosos còmodament.
A sobre nostre s'intueix la gran boca de Grille , malgrat que no es veu fins que estem a pocs metres.

"Grille" és la boca més gran de Sakany. Encara dura una enorme reixa que tancava la boca. Si veniu a Tarascon des de Vicdessos es veu a la esquerra amunt... impresiona!

Entrem per la gran porta de reixa i seguim la gal·leria principal uns 20 metres.
Prenem un desviament ascendent a l'esquerra i veiem una finestra a la dreta, damunt d'un bloc, on han escrit "GOUFRE" . Destrepem un ressalt de 3 metres fins a un altre bloc i el passem per sota, arrossegant-nos.

A la dreta, comencen els pous.
Primerament passarem al costat del P 42 que el deixarem per un altre ocassió. Entrem per la següent finestra a la dreta al final d'un petit conducte d'uns 2 metres.
Devant nostre s'obrirà la capcelera del primer pou a la que accedirem per un passamà en fixe.
La primera part es comú per les 2 vies de Jumeaux tornant-se a unir a la sala final, abans de passar la gatera que uneix aquestes 2 vies amb el col.lector.

La part comú i Jumeaux 1 està equipada per fer-la en modo barranc amb capceleres amb anella de corda amb maillon. Com hem instal.lat en fixe, hem hagut de fraccionar en naturals i hem aprofitat alguns espits.
Jumeaux 2, equipat en espits. Té un fregament sever que haurem de protegir i a mig pou 2 més, aquests més nobles en els que també ficarem protectors.

Un cop a la base dels pous, seguim per la gal.leria en rampa descendent fins el final. Penjada a la paret a uns 3m d'alçada, trobarem una finestra ( current d'aire) per on farem la connexió amb el col.lector. Es tracta d'una gatera vertical , una mica incòmoda al principi, que un cop ben colocats i per oposició anem baixant els 3-4 m fins tocar terra.
Apareixerem en una saleta que ens permet estar drets. Nomès ens queda fer 20m de laminador que ja partany al col.lector.
Recorrerem l' ample gal.leria del col.lector fins al final. A la esquerra veurem les oxidades escales de la via Echelles, per on sortirem.

Part comú
Corda: 1x60
7 moscatas
2 protectors
2 Bagues per fraccionar en naturals

Jumeaux 1 (NE) (corda en fixe R2)
Cordes:1x50, 1x40
13 moscatas

Jumeaux 2 (SO) (fita pedres)
Cordas: 1x50, 1x20
9 moscatas
3 protectors

Portar bastants bagues per naturals.

Per equipar Echelles:
Corda:1×40
Moscatas: 7

***S'ha de deixar instal.lada primerament Echelles. Desprès anar cap a la Grotte Grille.