Moving time  2 óra 57 perc

Koordináták 5817

Uploaded 2020. június 5.

Recorded június 2020

közel Salt, Catalunya (España)

Passeig fins a Banyoles, volta a l'estany i tornada ràpida cap a casa. Hauria pogut fer-ho amb bici de carretera perquè gairebé tot l’itinerari està asfaltat (o hi ha alternatives asfaltades a prop).

De Salt a Girona i en sortim per Pedret (Punt d’interès 1, PI1); per cert, una bona postal de Girona de les que es poden fer a les entrades i sortides de la ciutat.
Seguim pel carrer que fa de carretera de la Bisbal i quan acabem de passar el barri del Pont Major travessem el riu pel Pont de l’Aigua i immediatament girem a la dreta per entrar al carrer Major de Sarrià de Ter fins a un petit giratori que ens desvia lleugerament a l’esquerra cap a l’autovia. La travessem i seguim gairebé rectes respecte el carrer pel que anàvem i ara és l’antiga carretera a Banyoles i Besalú. Pedalem pel damunt de l’autopista, passem dos giratoris i immediatament després del segon ens desviem cap a la dreta per entrar a l’autovia i fer-ne un tram. Diu la normativa que les bicis no poden circular per autovies excepte si l’autovia en qüestió és l’única via per arribar a alguna població; aquest és el nostre cas perquè l’autovia va eliminar l’antiga carretera Girona-Banyoles.

De totes maneres, ens hi estem poc, una mica més de dos quilòmetres, i en sortim pel primer pas elevat que trobem (a Riudellots de la Creu) en direcció al restaurant can Gelada. Aquesta carretereta ja és una altra cosa; avui passem de llarg del restaurant i la pista asfaltada ens porta a Palol de Revardit (PI2).

Només de sortir de Palol trenquem a l’esquerra per agafar la carretera principal, que ens fa passar per davant de can Padrés i ens porta a Camós. Entrem a Banyoles per la mateixa carretera de Camós i girem a l’esquerra a l’alçada del passeig Mn LluísConstans, que ens porta de dret a l’oficina de Turisme i a l’Estany. Avui faig la volta en sentit contrari de les agulles del rellotge (us en recordeu dels rellotges de broques?).

Quan tot just acabo de fer la volta a l’estany em truquen amb un contratemps que em fa tornar pitant cap a casa, de manera que enfilo el carrer de la Barca cap a la plaça de les Rodes i d’aquí al carrer Llibertat i després Països Catalans, que ja porta a l’autovia i d’aquí cap a Salt.

Punts d’interès i fotos:
1) Pedret
Aquests dies està plovent força i les aigües baixen marronoses.
2) Palol de Revardit
2a Just abans d’entrar a Palol la carretera ens tempta amb racons per explorar.
2b Passem per davant de l’Ajuntament
2c Segles d’història ens contemplen des del castell i l’església
3) Can Padrés
El veïnat pren el nom d’aquesta magnífica masia que hi ha entre Palol i Camós
4) Arribem a l’estany
8) Plaça de les Rodes
8 Bons records de quan venia més sovint a Banyoles

1) Pedret

1) Pedret. Aquests dies està plovent força i les aigües baixen marronoses.

2) Palol de Revardit

2) Palol de Revardit. 2a Just abans d’entrar a Palol la carretera ens tempta amb racons per explorar. 2b Passem per davant de l’Ajuntament. 2c Segles d’història ens contemplen des del castell i l’església

3) Can Padrés

3) Can Padrés El veïnat pren el nom d’aquesta magnífica masia que hi ha entre Palol i Camós

4) Arribem a l’estany

4) Arribem a l’estany. 4a Oficina de Turisme i Estany. 4b L’aigua de l’estany canvia de color cada vegada que la miro

5) «Pratgeta» caseta fusta

5) «Pratgeta» caseta fusta. 5a Un bon lloc per remullar-se i prendre el sol però massa ple de gent quan és temporada. 5b Un prat que fa de platgeta deu ser una pratgeta

6) Estany Nou

6) Estany Nou. 6 L’estany Nou, un dels estanyols que envolten l’estany principal

7) Estany

7) Estany. 7a Ja ho he dit: cada cop un color diferent. 7b A reveure. 7c Deures pendents: buscar una nova ruta per venir aquí sense haver de passar per l’autovia