közel Vic, Catalunya (España)

Vic - Tavèrnoles - Parador de Vic - Pantà de Sau - Pantà de Susqueda - Pantà del Pasteral - Anglès - Girona - Llagostera - S'agaró

• Fénykép Marc Parramon

Marc Parramon 2014.09.20.

Sortim de Vic. Són dos quarts de set del matí del 5 de juliol de 2014.

Es tracte d'arribar a la platja de S'agaró i ho volem fer de la forma més fàcil; no estem acostumats a fer tirades tan llargues...

Anem tranquil·lament fins a Tavèrnoles pel camí de Sant Jaume. De Tavèrnoles al Parador trepitgem asfalt per la carretera comarcal BV-5213, i poc abans d'arribar al Parador ens desviem a la dreta per vorejar el Pantà de Sau (camí emportlanat) fins a la casa de colònies, d'aquesta a la ctra. N-141d fins a la mateixa pressa del Pantà de Sau (foto 1).

De la pressa de Sau fins a la pressa de Susqueda, tram desconegut per mi, em sorprèn gratament: Les vistes són espectaculars, meandres, Tavertet, fagedes... el camí divertidíssim, ciclable 100 x100 amb alforges si cal. No es pot demanar més (foto 2).

De la pressa de Susqueda fins al Pasteral és un descens per asfalt amb un desnivell important, sobretot la primera meitat. Al Pasteral parada i fonda, ja tocava! un bon tec (foto 3) i sant tornem-hi.

D'aquí fins a Girona, i de Girona a S'agaró, per la Via Verda. Quina sort que tenim de tenir tants quilòmetres de Via Verda!!!

El trak acaba a Castell Platja d'Aro. Es va acabar la pila del GPS... Evidentment que arribem a la platja de S'agaró (fotos 4 i 5) que es troba a uns 4 o 5 quilòmetres pla i avall.

El GPS diu que hem fet 1500 metres positius. no crec que n'hàgim fet gaires més de 500 o 600.

Marcada com a moderada... molts quilòmetres però molt lights tots ells. Apta per a tothom que estigui acostumat a pedalar una mica.