Idõ  egy óra 41 perc

Koordináták 3352

Uploaded 2015. november 9.

Recorded november 2015

3,0
5,9

közel Mura, Catalunya (España)

Una de les més típiques rutes de Sant Llorenç que feia temps que ja no feia, i com a novetat aquesta vegada, fent-la corrent (on podia ;-)).

Parteixo de l'aparcament del Coll d'Estenalles i encaro pujada només sortir, el primer tros asfaltat des de la caseta dels Peons fins a la mateixa cruïlla que ens mena cap al Montcau, de seguida, i rebufant una mica ens plantem al capdamunt del cim, en menys d'un quart d'hora des de l'aparcament.

Tinc la sort d'arribar just en el moment de la sortida del sol, i oh sorpresa, no estic sòl, un grup de tres nois i un aficionat a la fotografia ja estan allà per inmortalitzar el moment, ja sigui en la retina o en la memòria de la càmera, sens dubte un premi fantàstic per a l'esforç inicial. Tot seguit i sense gairebé pausa, encaro la baixada cap al Coll d'Eres, de salt en salt com una cabra m'hi planto en un moment i, sant tornem-hi a encarar pujada, la major part del primer tram de la carena del Pagès pica amunt, fins a arribar a un sector força trencat que davalla fins a ser a la cruïlla que ens duria a la Font Flavià i els Obits, jo però, passo de llarg i de seguida ja sóc al Morral del Drac, aquest darrer tram planer o en lleugera baixada, tot i això, passat el Morral del Drac, il·luminat avui amb una llum que li donava un aspecte més especial del que ja té normalment, encarem el darrer tram de pujada, que es fa força dur, abans de ser al capdamunt del cim de La Mola. Un cop allà faig un mos, un parell de glops d'aigua i quatre fotos i giro cua per encarar la tornada.

Cal dir que aquesta, sobretot si t'estalvies tornar a pujar al Montcau en el retorn es fa més fàcil que no l'anada, evidentment es perden més metres d'altitud que no es guanyen en aquest tram. Només el tram passada la cruïlla dels Obits es fa una mica dur, però són pocs metres i passen de seguida, a més a partir d'aquest punt es pot dir que ja es tot baixada fins al cotxe, cosa que et pot fer gaudir moltíssim del darrer tram de la ruta del dia.

En resum, un plaer haver matinat i recorrer aquesta ruta tant trepitjada, només creuant-me amb una mica de gent en els darrers trams de la tornada.