Idõ  5 óra 44 perc

Koordináták 12335

Uploaded 2020. december 24.

Recorded december 2020

közel Cunit, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.165m.

Nova ruta en bici gravel per l'Alt Penedès, en aquesta ocasió per una zona més despoblada, sense passar cap nucli important, amb l'objectiu d'arribar fins el cim on es troba situat El Castellot de Castellví de la Marca.

Aquest castell en runes, ara parcialment reconstruit, és una de les millors talaies naturals sobre les vinyes del Penedès i es troba situat sobre un cim, al marge d'un bonic tossal. Aquest cim està inclòs a la llista de "100 cims" de la FEEC.

Sortim de la costa, que recorrem entre Cunit i VIlanova i La Geltrú, des d'on comencem a ascendir, amb algún tram fort, alternant vinyes i els boscos i terreny típics d'El Garraf: baixem a Torrelletes, ja al Penedès, i a partir d'aquí el terreny ja és tot de vinyes, trobant algunes ermites i masos al llarg del camí fins a Castellví de la Marca.

La segona pujada, fins El Castellot, és de més bon fer del que podria semblar, només amb pendents forts en el darrer tram, que no obstant aixó resulta tot ciclable, fins i tot amb la bicicleta gravel. Val la pena romandre una estona al Castellot, visitar el petit recinte (amb ermita en runes adossada i el que semblen les restes de tombes medievals) i pujar a la torre (equipada amb escales noves) per gaudir de les grans vistes.

Baixem del Castellot per la banda contrària a la que havíem pujat (Sud) i tornem recorrent de nou paisatges de vinyes i masos-cellers, passant per les immediacions de L'Arboç, la Gornal i Segur de Calafell.
Panoráma

El Castellot (base)

Vár

El Castellot de Castellvi

El Maset dels Cosins (Castellví de la Marca)