torrapey

Idõ  3 óra 11 perc

Koordináták 497

Uploaded 2016. október 22.

Recorded szeptember 2016

1,9
3,7

közel L'Ametlla del Vallès, Catalunya (España)

Sortim de la Plaça de l'Ajuntament, pujant pel carrer Torregassa, el carrer Major, travessem la Plaça Vella i en arribar a la Plaça de l’Església trencarem a la dreta, deixant Can Xammar de Baix al davant nostre. El carrer gira cap a Can Borbó i s'endinsa al parc del Casal. Passem per algunes fonts sense aigua en bastant mal estat i remuntem el torrent que ens porta al carrer Mestre Aymeric.
Deixem la part més urbana de la caminada per un corriol que s'enfila cap a l'ermita de Sant Nicolau de Puig Castellar datada l'any 1106. L'actual capella està construïda sobre l'antic l'edifici romànic. Al mur de migdia hi ha una porta d'estil romànic que possiblement fos l'original.
Deixant enrere l'ermita continuem en direcció nord tot passant per les antigues vinyes de Can Bosquets i agafem el corriol que ens fa passar per sota de Can Parera de Pimar una gran masia documentada al segle VXI.
Anem planejant per boscos de pi blanc i alguna que altra alzina fins arribar al torrent de Can Beia. Aquí comença la captació d'aigües que donen origen a tota l'obra hidràulica d'aquest racó.
Un rec ara canalitzat per un tub porta l'aigua del torrent fins la bassa de Can Beia que antigament servia per regar tot un seguit de feixes. Actualment aquesta bassa és coberta amb una membrana impermeable i serveix com a punt d' emmagatzegament d'aigua per l'ADF Montseny Congost. El camí ens fa passar pel costat de les runes de Can Beia, antiga masia abandonada des de fa anys, degradant-se les parets entre les alzines.
Anem baixant pel costat de llevant del torrent i a l'altra vessant el bosc es va menjant de mica en mica els horts que fa pocs anys encara es conreaven. Hi ha petites rescloses al torrent que van recollint l'aigua amb una canonada i la condueix cap a Can Bosquets. En arribar al Cogul una petita masia habitada fins els anys 60, encara podem veure una petita bassa on es recollia l'aigua del rec i que després seguia el seu curs passant per un seguit de petits aqüeductes que van salvant els desnivells del terreny.
Arribem a les runes de l'antic repartidor, aquí l'aigua es repartia cap a can Bosquets i per tot un seguit d'horts. Tombem a ponent en direcció a Can Mitjans i ens fiquem a la llera del torrent de Can Bosquets, unes parets s'alcen a cada costat del torrent, són les restes d'un antic aqüeducte que portava l'aigua als últims camps.
Entrem al nucli urbà per Can Barretó, una masia a peus de l'antic camí romà de la Garriga a Caldes, anem passant pel carrer d'Àngel Guimerà, el Passeig i finalment al punt de sortida.