1,4
2,7

közel La Bauma, Catalunya (España)

Una petita passejada matinal per la serra de l’Obac fins a la Font de la Portella i la canal del Llop, que ens permet gaudir de magnífiques vistes de la Serra, les roques i castellases impressionants d’aquests paratges. El camí s’inicia a la casa Nova de l’Obac, seguint una bona pista senyalitzada fins l’Obac Vell, runes de la masia més important d’aquestes contrades i que la seva historia comença ja en el s. IX.
A partir d’aquí el camí es converteix en un estret corriol, ben fresat i gens perdedor, que transcorre entre densa vegetació. Al cap e poca estona trobem el desviament que dona accés al peu del Turó Roig, un bon mirador. Continuem pel mateix camí fins la font de la Portella i després val la pena continuar seguint sempre el mateix camí fins a la canal del Llop, on les vistes sobre el Paller de Tot l’Any, Castellsapera o el Puig de la Àguila són espectaculars. És una caminada d’uns tres quilòmetres de poc menys d’una hora. El retorn es fa pel mateix camí.