1,1
2,2

közel Sant Esteve de Palautordera, Catalunya (España)

Volta al Castell de Montclús (Sant Esteve de Palautordera)

ACCÉS: Sant Esteve de Palautordera. BV 5301

RECORREGUT: Des de l’Ermita de Santa Margarida, a Sant Esteve de Palautordera anem cap a CAN MARC, hípica, restaurant i Casa rural. Aquí prenem el camí a l’esquerra del restaurant, en baixada.

Ens caldrà creuar el Riu de la Tordera a gual, entre pedres que es mouen. Atenció no ficar el peu al riu! ; )

Aviat trobarem pals indicadors i marques “El Camí “. Les seguim, passant per una zona amb molts eucaliptus, fins el Castell de Montclús, on hi ha unes escales metàl•liques per poder accedir-hi, malgrat a la gran torre no s’hi pot pujar.

Visitem tota l’àrea del castell, fins i tot un petit túnel on ens fiquem amb el frontal fins al fons.

Despres, continuem la ruta per el corriol més enllà del Castell, en constant pujada, en direcció a Mosqueroles.

Ens desviem a la dreta, cap a l’Ermita de Santa Magdalena, força malmesa.

Aquí la pista forestal és ampla i la seguim, abandonant la ruta del Clar de Lluna en breu cap a la dreta, on tindrem unes bones vistes al Castell de Montclús.

Ara tot és baixada fins a la cruïlla de tres camins que ja coneixem (si anéssim a la dreta pujaríem fins al Sot Gran) i de nou a travessar el riu Tordera per sobre les pedres o pel mig de l’aigua, com desitgem.
Can marc hipica i Rte
Creuar Riu de la Torfera a gual
Pal ind i marques El Camí
Castell de Montclus
Tunel
girem dreta

6 hozzászólás

• Fénykép rata de monte

rata de monte 2016.06.06.

La vam fer diumenge esperant que l'ombra i la fresca del Montseny ens protegissin de la calor, malauradament no va estar així durant el el tram de pujada. El castell molt interessant, gràcies Sandra.

• Fénykép Sandra ole

Sandra ole 2016.06.06.

Hola!! Aquesta banda del Montseny és sud-est, i en dies de calor encara no quedes "molt protegit" si les pistes són amples. Al menys la part de bosc tupit i de riu ; ) és reconfortant fins el castell, ben recomenable!

• Fénykép laura_molins

laura_molins 2017.12.25.

Molt ben explicada. Ruta familiar i entretinguda.

laura_molins 2018.05.22.

• gronyi 2019.04.02.

Ruta realitzada el 31/3/19.
    Excursió molt distreta de puja-baixa, amb molts al.licients com el Castell o el pas de la Tordera. Ben senyalitzada i amb trams d'escales de fusta per facilitar la pujada fins a la zona més alta, sense cap complicació. Bones vistes del Montseny i de la zona de Palautordera. Atenció a la baixada, és súper-ràpida.
    Gràcies pel track.

• Fénykép Sandra ole

Sandra ole 2019.04.03.

Gràcies gronyi pel teu comentari i aportació!!