-9 m
3,4
6,7

közel Calella de Palafrugell, Catalunya (España)

Sortida no indicada per a gent poc avesada a fer muntanya i tampoc amb nens. Hi ha una grimpadeta de tercer grau amb corda fixa pujant al far de sant Sebastià. Hi ha tres cordes fixes més baixant a cala Pedrosa per evitar relliscades.

Sortim del càmpingla Siesta de Calella fins a la platja, direcció Llafranc i reseguint el camí de Ronda. A Llafranc es travess tot el passeig i es pugen unes escales, Després d’una rampa de la urbanització s’entra al carrer pinell, punt d’entrada al corriol de pujada que ens porta al far de Sant Sebastià. Al poc trobem un tram que cal grimpar, amb una corda fixa que ens ajuda. Més endavant un arbre caigut ens trava el camí i em de plegar-nos una mica per poder passar de forma no gaire còmoda.

Un cop al far, passem de llarg el poblat ibèric i comencem la baixada pel GR. Cal vigilar amb les arrels per no ensopegar. En un moment agafem un corriol estret a la dreta amb algun punt de baixada complicat. Crec que aquest corriol es pot evitar, ja que al final arribes a les marques grogues de la pista. Aquest camí ens fa srribar fins al mirador denla cala Gens, amb vistes espectaculars.

Ara tornem anpujar seguint les marques grogues fins puig d’en Gervasi, a in comença la baixada fins cala Pedrosa. Aquesta baixada transcorre per un tram més boscós amb alguns punts amb sorra i roca que rellisquen. Els trams més compromesos es poden salvar gràcies a les cordes fixes. Arribem a cala Pedrosa, a on trobem un petit restauranr i tornem a pujar escales per arribar a un tram més ample fins a Tamariu.

La tornada no m’ha agradat gaire, principalment fins arribar al puig Grui. Cal pujar unes rampes d’urbanització de Tamariu fins l’inici del corriol, que al principi no es troba bé. S’arriba al puig Grui a on no hi han vistes, és un dipòsit cobert al voltant d’arbres. Baixem seguint les marques blanques i grogues fins arribar a creuar amb la carretera GIV-6542. Fem un oerit tram de carretera fins arribar a una pista a ll’esquerra que indica Tamariu. Continuem la pista fins que passem de llarg una granja i agafem un petit corriol que ens portarà fins el dolmen de can mina dels torrents. Seguim aquest corriol que fa baixada fins arribar a creuar amb la carretera GIV-6591. En aquest punt fem uns 100 metres a la dreta de pukada per la carretera i agafem un altre corriol a l’esquerra, aquest poc fresat, el qual ens portarà a una pusta més ample que cal seguir a la dreta. Voregem uns camps de cultiu i ja estem al costat del càmping King’s. Seguim el camí fins la carretera i la creuem per arribar al càmping La Siesta, final del recorregut.

D’aquesta activitat es pit fer corrent fins al final de Llafranc. Després fins el far la gran part cal fer-la caminant. De baixada del far hi ha trams que cal vigilar baixant, però fins l’última pujada a cala Pedrosa es pit córrer. La baixada a cala Pedrosa és millor fer-la caminant si no et vols trencar la crisma. La resta més o menys es pot córrer.

En resum, sortida molt recomenable si estàs acostumat a sortir a muntanya amb 7km de platges de la Costa Brava espectaculars.