Idõ  egy óra 14 perc

Koordináták 916

Uploaded 2015. december 27.

Recorded december 2015

3,1
6,2

közel Roda de Ter, Catalunya (España)

Bonica i sorprenent excursió molt a prop de Roda de Ter i les Masies de Roda.
En un dia típic de desembre, amb molt de fred i boira que deixem a mesura que anem guanyant altura fins al Serrat del Bosc. Aquí, a ple sol,podem gaudir d'unes esplèndides vistes sobre Cabrera.
Continuem en descens passant pel Sangles Vell i el punt més baix de la ruta, Sant Salvador d'Horta, altra vegada amb boira.
Continuem la ruta recuperant altura fins el dipòsit, ja dins el terme de Roda de Ter.
Lleuger descens fins l'inici del recorregut.

Ermita de Sant Salvador de Còdol
L’ermita de Sant Salvador es va contruir a finals del segle XIX. Pertanyia al conjunt de la Colònia de Còdol Dret.

Està situada en un paratge molt bonic, envoltada de bosc i molt a prop de les aigües del pantà de Sau.
Tot sovint s’hi realitzen pels seus voltants diferents proves esportives de trial bicicleta i moto.
Actualment, cada segon diumenge de maig s’hi celebra l'Aplec de Sant Salvador, organitzat pels Amics de Sant Salvador.
Per la diada de l’aplec es fa una arrossada popular, una missa a mitja tarda i tot seguit es ballen sardanes.
El dia de Sant Salvador, el 18 de març, el capellà de la parròquia de Sant Pere de Roda hi diu missa, i de tant en tant, encara s’hi celebra algun casament.
La gent de Còdol s’estima molt l’ermita; alguns s’hi van casar, d’altres s’hi batejaren o hi van fer la primera comunió. Hi ha extreballadores de Còdol Dret que s’encarreguen de la conservació i neteja de l’església.

És la construcció de caire religiós més petita de les Masies; hi caben una quarantena de persones. Pel que fa al santoral, hi figuren Sant Salvador d’Horta, Sant Juli, Sant Antoni M. Claret (el patró del Tèxtil) i la Puríssima.