5,1

közel Sant Llorenç de Montgai, Catalunya (España)

Aparco el cotxe en una esplanada a mà esquerra, passat el poble de Sant Llorenç de Montgai sentit Camarasa.

Agafo el corriol que que hi ha al final de l'esplanada. Molt al principi del corriol, travesso la via del tren i segueixo pel corriol que enfila cap a l'Ermita de la Mare de Déu de Montalegre (868m).

Des de dalt a Montalegre es pot gaudir d'unes magnífiques vistes. Continuo per la Serra de Montroig, passant per Pala Alta (950m) , Coll de Porta (891m) fins al Pletiu de l'Extrem (752m) (també conegut com a Refugi del Xut).

Des del Refugi, baixo pel Barranc del Pla de les Fugues fins a la carretera LV-9047.

Vorejo per la carretera cap al Pont d'Escalera, passat el pont a mà dreta agafo el camí de ribera que voreja el llac i a poc metres, giro a mà esquerra per un corriol que enfila cap a la Coma de Gelis, continuo el corriol fins al cim de Monteró (574m) i d'aquí començo el descens cap al camí de ribera altra vegada.

Segueixo el camí de ribera cap a Sant Llorenç de Montgai fins a l'esplanada on he deixat el cotxe.

• Fénykép Bordeta

Bordeta 2016.05.29.

Bonita ruta, algo calurosa ya para esta época pero con unas vistas extraordinarias. No tuvimos fuerzas para volver por el otro lado del pantano y volvimos al camping por la carretera. Gracias por el aporte