4,5
9,0

közel Santa Cecília de Voltregà, Catalunya (España)

Accés:

Aparcament restaurant Can Peirot.

Recorregut:

Sortirem de l'aparcament del restaurant de ''Can Peirot'' direcció el sender local de la bonica ''riera del sorreig''.

Aquest sender ens portarà fins a trobar el camí antic de Santa Perpètua/Sant Bartomeu del Grau.

Seguint per la carretera pavimentada que uneix les diferents cases de pagès, trobarem la masia (El Camps) que la deixarem per agafar el PR cap a la dreta.

Aquest cami ens servirà d'enllaç amb el GR a la Solella del Forat.
Aquest GR es el que ens conduirà fins a peus de la bonica ermita de Santa Perpètua de Vespella i el mirador de Pere Vila.

Un cop arribat a l'ermita agafarem el camí de pista forestal que ja no deixarem fins arribar el Gorg Negre. Aquest tram de pista forestal cal destacar les fantàstiques vistes de la plana i les vistes dels cingles que envolten el castell de Voltregà i Sant Martí Xic com també una visió totalment diferent de Santa Perpètua de Vespella.

El tram de pista forestal ens portarà fins a trobar,el desviament d'un petit corriol que ens farà arribar fins el punt on podrem gaudir del bonic salt d'aigua del Gorg Negre.

Aquest tram recomenaria fer-l'ho en l'època d'estiu, ja que té algunes parts del corriol que tindrem de passar per dins el riu(Uns 100mts com a molt i l'aigua no cobreix ni les sabates quasi bé).

Un cop vist el Gorg Negre tornarem per el mateix corriol fins a trobar unes escales naturals a mà esquerra que agafarem per anar a trobar l'antic camí de Can Gil.

Un cop arribem el cami de pista de Can Gil ja no el deixarem fins arribar una altre vegada a la riera del sorreig. Aquest ens portarà el punt d'inici de la ruta.

Oservacions:

Una ruta apte per tots els públics on no hi ha cap tram de molta dificultat. Molta part de la sortida passa per trams de pista forestal.
Espero que us agradi.(A la gràfica de desnivell hi ha una punta el km.11 que no existeix.(Problema amb el GPS).