jkeverh
  • Fénykép 190420-KL-Castell D'Aro-45km

Idõ  4 óra 23 perc

Koordináták 3235

Uploaded 2019. április 20.

Recorded április 2019

Megtekintve 25 alkalommal, letöltve 0 alkalommal

közel Fanals d'Aro, Catalunya (España)

Naar Castell D’Aro voor een toerke met de Kurt.
Bij aankomst eerst fiets nog wat klaar gestoomd, banden bij gepompt precies dat achterste wat afgaat ma zien geen lek van pap, ketting smeren, veringen bij pompen en toch maar de gewone pedalen er op.
Iets later kwam Kurt er aan en konden we vertrekken eerst nog wat lang het fietspad lichtjes gedragen door de wind naar Bell Loc om daar knal naar boven te gaan. Kurt raakte nog vrij ver op het steile begin stukje, ik moest er direct af achterwiel schoof door in een gleuf met grind, een geluk dat ik de klik pedalen ni aan had want had er goed gelegen. Dit eerste stuk ben ik nog nooit boven geraakt, wel PR op ganse stuk tot aan de groten baan.
De grote baan werd even gevolgd en dan rechts weer de grind baantjes in. Kurt bracht me langs een technisch pad waar geen moto’s in mochten naar beneden naar het bronnetje Font del Penedes waar ik nog nooit was geweest. Zo ziede maar: altijd hier nog wat nieuws te ontdekken, tijd voor een fotoke. Verder was het weer klimmen naar de grote baan. Klimmen en de rug hield goed stand. We kruisten de baan naar Bell-Loc om dan lichtjes door te klimmen naar Romanya en het oude Kerkje. Veel viel er niet te zien aan het panorama boven het sjieke restaurant want het zonnetje dat er vanmorgen stond was spijtig weggekropen achter de grijze wolken, temperatuur was wel in orde, korte broek met ondertruitje + truitje korte mouwen en armstukken.
Rug was oke dus gingen we verder door naar de Puig D’Arques. Kurt nam eerst nog wat singletrack naast de weg, bijna botste hij met een ebiker (rijden er hier veel rond) het werd wat af en op, met nog een stop bij het volgende bronnetje Font Josepa, naar de asfalt baan richting de Puig. Deze asfalt baan werd even gevolgd tot het pad langs de Maxto mort richting Els Metges. Els Metges was veel te ver voor dit eerste ritje en langs de hoofdbaan werd doorgestoken naar de Puig D’Arques en de weerbol. In het laatste stuk klimmen over de rode beton begon ik wel even mijn rug te voelen ma wat wilde bij +15% klimmen. Boven even gerust en boven op het platform genoten van de view rondom. Drankbus wissel en papke waren na 24km ook welkom. Nu ging het nog bergaf zijn naar Platja.
Eerst lang het grote pad en dan technischer padje. Aan verlaten boerderij stelde Kurt nog alternatief voor verder technisch dalen om dan in de “opgekuiste” afdaling van Peter en Koen te komen dit tot de baan naar Calonge. Toch wel tof stukje dit.
Aan de baan overgestoken en de Masnou terug op (ni te veel last van de rug, enkel op de zwaardere klimstukken) tegengesteld aan de officiële route, serieus klimmen vooral al die kleine knikjes in de klim. Slipte 1 keer door op een steen en wederom blij dat ik de klik pedalen ni had. Stillekes aan elk knikje begon de rug wat harder pijn te doen maar t bleef dragelijk wel even een steilste stukje moeten wandelen begon toch de hms te voelen (zaten al boven de 1000, einde volgen gps 1256)
Via de golf club werd afgedaald terug richting Castell D’aro. Op het stukje asfalt naar de afdaling toe was de pijn al weer hard verminderd,ma nog ni volledig weg. Positief dat pijn weg trekt maar in de afdaling kreeg ik naar het einde toe weer wat last vond ook dat daar mijn remmen wat veel lawaai begonnen te maken, misschien hierdoor wat gespanne op de fiets en de rug wat meer belast. Zal de rem blokjes is moeten nazien. Heb er nieuwe bij met koel vinnen, stonden er in t begin van mijne witte camber er ook op, deze heb ik op de kop kunnen tikken op ne Duitse site kwamen goedkoper uit dan gewone blokjes ???
Beneden terug naar den auto ma nog ff met Kurt mee tot bij hem naar het strand ne keer zien naar de wilde golven. Zal mijne wetsuit nog ni moeten aantrekken veel te wilde zee zal dus enkel mtbiken worden.
Merci Kurt en tot in de zomer ;)

• Kurt Liekens 2019.04.20.

knap verslag van de rit en bedankt voor het gezelschap, in de zomer gaan we tot El Metges :-)