4,5
9,1

közel Llorenç del Penedès, Catalunya (España)

9:50 del matí. Ens afanyem per arribar puntuals a la Casa de Cultura, girem per la cantonada del Kildo i... ostres! Quina gentada! Quin munt de bicicletes. N’hi ha per tots els gustos: petites, grans, tandems i remolcs. Això se’n diu PEDALADA POPULAR, no aconseguim comptar tota la gent, caldrà mirar la foto de grup per saber-ho (foto-finish), exactament 86 persones que no s’han espantat pel cel ennuvolat.La ruta ens porta fins a La Bisbal on recollim el nostre expert en pedra seca, el Josep Vallès, que ens guia fins a l‘espectacular indret del Mas del Xico, semblant a un parc temàtic de la pedra seca en el que hi trobem gran quantitat d’elements arquitectònics d’aquest art constructiu, net i ben cuidat, ens ofereix el principal motiu de la pedalada: saber-ne més de la pedra seca, de la qual cosa s’encarrega el Josep amb les seves explicacions. Allà a prop, se’ns ofereix un pica-pica per reposar forces i emprenem la tornada cap a Llorenç, gaudint d’un sol que ni els mes optimistes pensaven veure.
La pedalada mediambiental ha quedat ben rodona.
Pedalada Mediambiental pels voltants de Llorenç del Penedès i La Bisbal del Penedès. Molt fàcil i apta per fer amb nens. Ruta molt bonica entre les vinyes i algun torrent. Visita de construccions de pedra seca guiada pel Josep Vallès.
IBP 23CB

• Fénykép salva007

salva007 2015.10.25.

Ruta fàcil i forca maca pels volta'ns de Llorenç. Hi ha una miqueta massa de ciment... però en ser una pedalada popular, es pot entendre. Nosaltres l'hem fet amb 1 hora 35 minuts.