5,1

közel Andamí, Catalunya (España)

Aproximació al Montpedró pel camí que surt del cementiri d'Andaní (al peu de les Guixeres) paral·lel a la N-230 fins al sifò. Continuem per la carretera que porta a la part superior del pantà i ascendim pel cami del Colector fins arribar al pla de les Mules. Trenquem a l'esquerra cap a l'ermita de Sant Salvador (fotos 1 i 2).
Per baixar agafem el camí de Castillonroy (sinuós i pedregós) però amb molt bones vistes (foto 3). Ens desviem a l'arribar a la torre de Buiret i passem per la bassa de la Canal i per la zona de lo Solanet fins arribar a la carretera que porta al pantà.
Baixem per una trialereta fins al riu i travessem per les plataformes de formigó (en aquest punt del Noguera Ribagorçana baixa poca aigua i per sobre les plataformes et permet travessar sense mullar-te gaire) (fotos 4 i 5). Continuem pel marge esquerra del riu (foto 6) fins arribar a Ivars de Noguera i tornem a travessar el riu, aquest cop pel pont i seguim pel marge dret fins arribar a destí.