közel Artés, Catalunya (España)

Ruta entretinguda, maca, divertida i variada que recorre pel Bages i pel Moianès.
Sortida d'Artés, en direcció a Calders per corriols fàcils, la pujada es suau i esglaonada. De Calders fins a tocar Monistrol es per pista. A la vall de Marfà el recorregut voreja la riera de la Golarda de Marfà, s'apropa a visitar els gorcs blaus, es desvia per visitar el Molí den Brotons, i segueix direcció Moià.
De Moià en direcció a Artés va pel camins i corriols gaire bé paral·lels a la carretera fins prop de la Moretona on es desvia direcció a la Casa de Colònies de la Ruca, tot es baixada i la tornada pot ser moooolt rapida si un ho vol.
Passat la Ruca, allarguem la passejada per anar en direcció al Mas, i fer un divertit corriol per l'aresta del cingle. El corriol "amb vistes" (barranc) no agrada a tothom del grup i a la masia en construcció que trobem, deixem el corriol que arriba fins Artes, per anar a buscar pista ampla.
El paisatge es variat, fresc, trobem els típics pins del Bages, Roures, boixos, camps i pastures..... i deu ni do l'aigua del riu que hi ha per ser octubre.
Fàcil i accessible per tothom amb una minima forma fisica.