közel Riells i Viabrea, Catalunya (España)

Sortim des de l'ermita de Sant Marti de Riells, per començar a pujar cap a Santa Fe.
Els 8 kms de pujada son intensos i no hi ha massa llocs per poder recuperar una mica, però el paisatge és brutal i la pista és molt còmode.
Prop del mas El VImeners, han estat arreglant la pista i el terre és una mica tou, en cas de pluja es pot convertir en un fangar si no ho premsen una mica.
Un cop a Santa Fè, parem a esmorzar als costat de les 3 Sequoies de Can Casades.
Després d'esmorzar, agafem la carretera que porta cap a Sant Celoni, per desviar-nos cap a la carretera que ja puja cap al Turó de l'Home.
Primer venen 3 kms de carreta, que és la que va cap a la Costa del Montseny, on finalment tindrem una mica de baixada, per recuperar-nos i agafar forces per fer els 6 kms que queden fins al pàrking.
Aquests 6 kms son de pista asfalta i de tant en tant passa algun cotxe, però no molesten. Ja que la pujada torna a ser dura i amb alguna paella que s'atravessa de mala manera.
Un cop a l'aparcament encara ens queda 1 km on ja no hi ha cotxes i que porta fins al refugi, i fin allà és del tot ciclable, i d'allà fins al cim del Turó de l'Home, ja només queden un centenar de metres.

El dia és espectacular i les vistes impressionants, estem a Desembre, per`la temperatura és molt bona, hem suat de valent.

Per la baixada hauriem d'haver baixat directes per un corriol que porta fin la Font de Possavets, però no l'he sapigut trobar i al final hem desfet el camí de pujada, i un cop a Santa Fe hem anat fin al convent per enllaçar amb la baixada del track.

I la veritat és paga la pena, ja que és un descens per una bona pista, amb un paisatge impressionant, només cal anar alerta ja que en un parell de punts del track, cal deixar la pista principal i el trencall no és massa visible.

Molt bona ruta!!!

• Fénykép Josep Panzeta

Josep Panzeta 2018.12.07.

Ruta senzillament espectacular. Molt recomenable. Vam disfrutar moltíssim i amb ganes de repetir potser a la primavera. Salut i pedals company!!