-2 m

közel Sa Mesquida, Baleares (España)

Arrenquem a Maó la volta a l'Illa de Menorca seguint el sistema de camins i corriols del Camí de Cavalls. La ruta que hem seguit està en part adaptada per poder-la fer en BTT i l'hem copiada de l'usuari Club BTT Las Liebres de Yecla. Vegeu un detall extens a la pàgina http://clubbttlasliebresyecla.blogspot.com.es/2014/03/cami-de-cavalls-vuelta-menorca-en-btt.html

... on parlen de geologia, botànica, ... molt interessant.

Aquesta primera etapa la fem acabar a Ferreries, molt agradable poble de l'interior. Hem fet nit a l'aparthotel Loar.

Sortim de Maó en direcció a Sa Mesquida i tot just passat aquest indret comença el festival de pujades impossibles i baixades vertiginoses. En general, cal dir-ho des de bon començament, l'itinerari és a trams molt difícil tant tècnicament com física i cal valorar seriosament l'estat de forma individual i l'habilitat a sobre de la bici abans d'aventurar-se a fer aquesta ruta. En cas contrari, tocarà empènyer la bicicleta moltes estones i no serà tampoc fàcil.

Aviat entrem al Parc Natural de S'Albufera des Grau, un parc molt extens amb una orografia complexa i uns paisatges agrestes. Es tracta de la costa nord de l'illa i la Tramuntana ens pot acompanyar una bona estona i fer-ho tot plegat encara més difícil.

Arribem a l'alçada del Far de Favàritx al qual val la pena arribar-s'hi per allò de fer-se la foto. Una altra qüestió important a tenir present és que cal portar aigua suficient per a totes les hores que duri el recorregut -lo qual és especialment important els mesos d'estiu- perquè almenys en aquesta primera etapa apenes passarem per llocs urbanitzats (que no sempre vol dir habitats).

A continuació Port d'Addaia i la possibilitat d'arribar-se a Fornells que nosaltres hem descartat. Passat Cala Tirant és recomanable arribar-se al Far de Caballeria -que nosaltres hem evitat, erròniament-, el punt més septentrional de Menorca.

Acabem la primera etapa a Ferreries després d'uns pocs km per carretera.

Podeu veure fotos (mentre hi siguin) aquí: https://www.dropbox.com/sh/b0ej87j5u603wpr/AACSyf6LlBPMRI-ZlKvUdVM1a?dl=0