Idõ  5 óra 49 perc

Koordináták 2753

Uploaded 2015. február 22.

Recorded február 2015

közel Torrent, Catalunya (España)

Gran volta per l’Empordanet aprofitant en part camins i pistes de l’excel.lent xarxa de cicloturisme i de la ruta Pirinexus; l’objectiu será arribar al jaciment medieval de St. Romà de Sidillà també anomenat de les Arenes, prop de Foixà.
Ens hi porta un camí veïnal que voreja el Ter un cop pasada la presa de Colomers i que s’endinsa a la dreta cap el bosc. Aqui enmig d’unes dunes trobem les restes del poblat alt-medieval amb l’esglèsia pre-romànica de petites dimensions contruïda pels volts de l’any 1000; consta d’una nau rectangular amb volta de canó i és considera una de les esglèsies més primitives de Catalunya.
L’Any 2014 a instàncies del Consell Comarcal i del mateix ajuntament de Foixà tot aquest entorn s’ha desbrosat i netejat desenterrant i consolidant els murs del temple que havia quedat pràcticament colgat per les arenes i mostrant tot un conjunt de cases i estances que l’envolten; també s’ha col.locat un teulat per preservar l’esglèsia element principal i singular del recinte.
L’itinerari circular i molt complet ens permetrà conèixer una vintena llarga de pobles i veïnats com St. Feliu de Boada, Fontclara, Fontanilles, Foixà, La Sala, Rupià, Casavells, Matajudaica, Ullastret, Peratallada….i naturalment el més antic i primitiu: St. Romà de Sidillà.
Durant tot el recorregut enllaçant els pobles i enmig de camps de ferratge, oliveres i pomeres ens ha acompanyat la silueta del Montgrí veritable sentinella de tota aquesta elegant plana del Baix Ter.