Idõ  6 óra 50 perc

Koordináták 858

Uploaded 2015. szeptember 5.

Recorded szeptember 2015

-1 m
9,2

közel Sant Jaume d'Enveja, Catalunya (España)

Circular per l'hemidelta nord, totalment ciclable excepte 30m de platja tallada a la Casa dels Prats. Els arrossars són un espectacle que canvia amb les estacions, la volta és plana i tranquila i passa per platges on banyar-se. El tomb per la carretera T-340 transitada i perillosa el fem per anar a dinar al restaurant recomenat, és l'únic tram amb cotxes perillós i es pot evitar si no aneu a l'Hotel Mas Prades.

Temps en moviment 3h15min pedalant tranquils, les parades a platja, mirar ocells i sobretot dinar entaulats al restaurant fan que surtin 6hores.
Evitar el darrer tram de carretra que hem fet per anar a l'Hotel i restaurant, no té cap secret ja que en arribar a La Cava es pot seguir per dins de Deltebre i fugir de la carretera.

Sortim de Sant Jaume d'Enveja, travessem Lo Passador (el pont sobre l'Ebre) i seguim el carril bici GR-99 pel marge esquerre a Deltebre, GR-99. Arribats a l'embarcador (ombra, picnic i brisa del riu) seguim camí marcar paral·lel a carretereta i al Canal de l'Esquerra.
Passem el Deltàrium i parc amb animals i gronxadors, travessem la zona de serveis turístics i vaixells, el port, lloguer de barques i pescadors de canya i arribem al Muntell de les Verges. Seguim cap el Far de Buda amb els seus miradors elevats i observatoris per veure ocells al Garxal, Riumar amb tots els serveis de bar, restaurants, lloguers i platja. Anem a la petita platja solitària i cap a la Casa dels Prats amb intenció de seguir cap a la Bassa de l'Estella i Bassa de l'Illot però a la Casa dels Prats ens trobem tallats i retornem per pista.
Tornem a trobar tallat, prohibit el pas, a l'accés cap a l'observatori de la Bassa de l'Illot i reprenem el retorn cap a Deltebre per carreteres sense trànist fins arribar a La Cava.
Ens desviem passant pel Deltahotel, el monument als regants i l'alberg del Delta (Alberg Mn. Antoni Batlle) per anar a dinar al Restaurant Mas Prades que ens ha agradat molt amb l'inconvenient que cal fer un quilòmetre per la carretera T-340 força transitada.
La guerra!
El GR-99 corre amagat vora la carretera. És més maco anar pel costat del canal i tenir vistes als arrossars i l'horitzó a no ser que calgui refiguiar-se del vent.
Restaurants, bars, records, aparcament i vaixells turístics, tots els serveis i molta gent
El punt més elevat del Delta a part dels campanars dels pobles!
Ha quedat escarransit per culpa del mirador gegant nou que hi ha més avall
Monument
Menu de 30euros (any 2015) espectacular, marisc fins les orelles i arròs de llamàntol per tirar coets.