← Rész La Pera i Voltants

8,7

közel La Pera, Catalunya (España)

(mes fotos aqui)

Gran tomb en un dia plujos entre La Pera i la serralada coronada pel Santuari de la Mare de Deu dels Angels, part al Gironés i part al Baix Empordà.

El santuari dels Àngels, està situat a 484 metres d’altitud, al massís de les Gavarres. Pertany al municipi de Sant Martí Vell. Ja a l’any 1409, el bisbe Descatllar va donar permís a uns particulars per edificar-hi una ermita. Des d’aquests cims es veu una panoràmica extraordinària del pla de Girona, del Baix Empordà, de les illes Medes, Pirineus, el Montseny i les Guilleries.

Surto de La Pera, on fem una celebració familiar, cap a Pedrinyà. Ben proveït d'impermeable, peça que acabaria sent clau. Els dies plujosos, com avui, em fan la guitza quan s'enfaden, però deixen un ambient d'allò mes fresc i agradable. Fang, torrents, tolls i xafecs fan de la sortida un autentic berengenal, dels del Top 5. A Pedrinyà enfilo el camí que voreja la bonica esglesia d'aquest veïnat i que passa per altres veïnats com La Vilosa. Allà agafo la carretera que passa pel preciós poblet de Sant Martí Vell i més endavant Juià, on prenc el camí que puja carenejant per la Muntanya dels Angels en un ascens de de mes de 400 m en uns 6 km. El darrer kilometre, des del km 13 fins al 14 el faig per un sender que te trams una mica dificils. La roca mullada i escantellada juntament amb els pendents forts i la pluja constant no ajuden.

Arribats al Santuari, gaudeixo de ... be, intento gaudir d'unes vistes que m'havien promes que eren excelents. Desgraciadament, els nubols m'ho impedeixen.

De tornada, vaig a buscar un altre cop el cami pel que carenejava i el continuo fins a trovar un cami asfaltat que du cap a Santa Maria de Montnegre. Abans, però, prenc alguns camins cap a Monells en un seguit de pujades i baixades bastant trencacames a aquestes alçades de la excursió. Deixo aquest cami abans d'arribar-hi i trenco cap a Millàs i Púbol, per acabar a Mas Noguer, on la familia ja esta dinant i jo, "con estos pelos", m'he de dutxar i quasi em quedo sense l'excelent arros amb bacallà i carxofes de la Fiona..