Pedrenyal

Idõ  12 óra 31 perc

Koordináták 7334

Uploaded 2013. augusztus 12.

Recorded augusztus 2013

közel Taradell, Catalunya (España)

Ruta unint dos espais Naturals per Girona, connectant Osona amb l'Empordà. Travassant dos ports d'entitat: Vallclara i Sant Gregori.

Si l'any passat va ser la ruta del Ter per unir Taradell amb l'Escala:

Una altra ruta:

Aquest any ha tocat travessar les Guilleries i les Gavarres. Segurament l'any vinent tocarà anar a l'Escala pel Cabrarès i la Fageda d'en Jordà.

Ens llevem de bon matí per fer el desdejuni i esperem una mica que escampi la boira per començar a pedalar direcció al Pont de Malafogassa, hi arribarem pel camí del Gili, Coll de Romegats i la Verneda. Aquest primer tram és tot camí ample i de bon fer excepte una petita baixada amb pendent pronunciat i pedra solta (baixada de Crivillers).
Un cop a Malafogassa encararem la pujada a Vallclara de camí ample i terra ben compactat. A l'alçada de la Plaça del Bisbe, ens desviarem per fer una petita visita a la parròquia de Bancells.

Desprès de coronar el punt més alt del dia iniciarem el descens amb trams tècnics i un corriol per fer a peu. En aquesta zona el camí és més dolent amb molta pedra solta. El descens ens portarà gairebé a Osor però no hi arribarem pas, abans d'arribar-hi trencarem direcció al Coll de Nafré.

Si hagués de repetir aquesta ruta, aquest tram el modificaria. Un cop a Vallclara i desprès de fer el corriol a peu no baixaria cap a Osor, agafaria direcció al Santuari del Coll passant per la Coma i Sant Benet.

Ara ja estem fent el segon port del dia: Sant Gregori, amb pendents més pronunciades que Vallclara i amb el terra menys compacte i amb pedra solta. Un cop coronat ens espera un llarg descens cap a Cellera de Ter, els primers quilòmetres més tècnics i desprès amb molt bon camí de terra compacte.

Un cop a Cellera de Ter agafarem el carrilet rumb a Girona i desprès de travessar-la continuarem pel carrilet fins a Llambies on iniciarem el segon objectiu de la jornada: Les Gavarres.

El primer tram de pujada és de molt bon fer i ens conduirà fins a Montnegre, punt en el qual agafarem el tram més tècnic per travessar les Gavarres direcció Monells. Aquest tramet pujarem la Serra del Suro Robat i la baixarem. En el seu punt més elevat hi han unes magnífiques vistes de l'Empordà amb el Montgrí i les illes Medes com a actors principals, també és veu el Cap de Norfeu.

Un cop hem fet les Gavarres pedalarem tot el Baix Empordà per camins de carro amb algun tram asfaltat i passarem el Ter pel pont de Torroella de Montgrí fins assolir l'objectiu final: L'Escala.
Hágó

Font del Bassi

Font del Gorners

Risk

Inici tram tècnic i corriol per fer a peu