Idõ  4 óra 47 perc

Koordináták 1657

Uploaded 2017. december 7.

Recorded december 2017

  • Rating

     
  • Information

     
  • Easy to follow

     
  • Scenery

     
-
-
981 m
447 m
0
9,2
18
36,84 km

Megtekintve 482 alkalommal, letöltve 17 alkalommal

közel Fontanars dels Alforins, Valencia (España)

Data: 06/12/2017
Tipus de ruta: Circular
Lloc inici: Fontanars
Hora inici: 09:00

Recurregut: Fontanars-Camí de la Ferreria-Camí casetes de Tortosa-Senda barranc de les Caves-Senda Font Del Nano-Font del Nano-Font de Gamellons-Senda de Gamellons-Senda baixada al refugí-Senda rambla de Banyeres-Font de la Duenya-Pista de La Replana-Senda Barranc Del Xarc Blanc-Senda Font de La Duenya-Senda Dels Enginers-Pista de La Font dels Gamellons-Fontanars

IBP 63 BYC

Distancia total: 36.96 Km
Desn. de subida acumulado: 878.03 m
Desn. de bajada acumulado: 856.89 m
Altura máxima : 981.16 m
Altura mínima : 569.72 m
Altura en inicio: 612.02 m
Altura en final: 630.28 m
Ratio de subida: 4.97 %
Ratio de bajada : 5.51 %
Desnivel positivo por Km: 23.76 m
Desnivel negativo por Km: 23.18 m
Tiempo total : 4:47:19 h
Tiempo en movimiento: 3:48:07 h
Tiempo parado : 0:59:12 h
Velocidad media total: 7.72 Km/h
Velocidad media en movimiento: 9.72 Km/h
Velocidad máxima sostenida: 53.23 Km/h

No hi ha paraules per a expressar la sensació de la ruta que hem fet hui. Ja feia temps que no gaudia tant en una eixida. Sendes, pista, trialeres.... De tot. Això si, prou exigent. Hem matinejat per a desplaçar-se fins la població de Fontanars dels Aforins, a la Vall d'Albaida.
Després de la ruta del més passat de senderisme que va en fer per aquest zona, vaig comentar amb la penya de anar a fer ruta de btt, lloc que no visitem desde que deixarem de fer descens ( ja fa uns anyets, jejejeje ).
Amb un dia molt per`0 que molt gelat comencem la ruta eixint de la plaça de L'Església del poble en busca del camí de la Ferreria. Creurem la CV655 per a dirigir-nos pel camí de Les Casetes de Tortosa a buscar la primera senda del dia que trancarreix per el barranc de Les Caves, senda molt xula i divertida. Abandonem el barranc de Les Caves per agafar la senda que ens portara fins la Font del Nano, aquesta hi ha que fer peu a terra varies vegades per l'exposada i estreta en alguns llocs, Hi ha que anar amb molt de mirament, la caiguda es important. Una vegada pasada la Font la senda es menys perillosa pero també hi ha que fer peu alguna que altra vegada, fins arribar a la Font dels Gamellons. Continuem per pista fins arribar a La Casa De Gamellons, per esta zona pasarem dos vegades. Agafem la senda de l'esquerra que transcurreix per el PR-V 52 Serra de La Solana o denominada també Senda de Gamellons, esta en continua pujada ens porta fins la pista tallafocs, continuem per el mateix PR però ara hi ha que extremar les precaucions, ja que es una baixada prou complicada i amb molta pedra solta que ens porta passant per davant del Refugí fins la Rambla de Banyeres. Per la senda que va per dins de la rambla arribem fins La Font de La Duenya, lloc on decidim fer un tentenpie i pel que tornarem a passar després. Des de la font pujem ens dirigim a la pista de la Replana en busca de la senda del Barranc Del Xarc Blanc, senda molt llarga i molt xula que ens porta altra volta a la Font de La Duenya, esta vegada continuem per la senda de la dreta que ens porta a la pista i al inici de la seguent senda, la Senda Dels Enginers, esta ens porta de tornada a la Casa dels Gamellons i Font. Ara en volta de baixar per la senda ho fem per la pista que ja ens porta direcció a Fontanars.

No hay palabras para expresar la sensación de la ruta que hemos hecho hoy. Ya hacía tiempo que no disfrutaba tanto en una salida. Sendas, pista, trialeras .... De todo. Eso si, bastante exigente. Hemos madrugado para desplazarnos hasta la población de Fontanars dels Aforins, en el Valle de Albaida.
Tras la ruta del más pasado de senderismo que hicimos por este zona, comenté con la Peña de ir a hacer ruta de BTT, puesto que no visitamos está zona desde que dejaremos de hacer descenso (ya hace unos añitos, jejejeje).
Con un día muy pero que muy frio empezamos la ruta saliendo de la plaza de La Iglesia del pueblo en busca del camino de la Herrería. Cruzaremos la CV655 para dirigirnos por el camino de "Les Casetes de Tortosa" buscar la primera senda del día que trancurre por el barranco de "Las Caves", senda muy chula y divertida. Abandonamos el barranco para coger la senda que nos llevará hasta la "Font del Nano", en esta hay que hacer pie en el suelo varias veces por lo expuesta y estrecha que es en algunos lugares, Hay que tener mucho cuidado, la caída es importante. Una vez pasada la fuente la senda se menos peligrosa pero también hay que hacer pie alguna que otra vez, hasta llegar a la "Font dels Gamellons". Continuamos por pista hasta llegar a La Casa De Gamellons, por esta zona pasaremos dos veces. Tomamos la senda de la izquierda que transcurre por el PR-V 52 Sierra de La Solana o denominada también Senda de Gamellons, esta es en una continua subida que nos lleva hasta la pista cortafuegos, continuamos por el mismo PR pero ahora hay que extremar las precauciones , ya que es una bajada bastante complicada y con mucha piedra suelta que nos lleva pasando por delante del refugio hasta la Rambla de Banyeres. Por la senda que va por dentro de la rambla llegamos hasta "La Font de La Duenya" lugar donde decidimos hacer un tentenpie y por el que volveremos a pasar después. Desde la fuente nos dirigimos a la pista de la Replana en busca de la senda del "Barranc Del Xarc Blanc", senda muy larga y muy chula que nos lleva otra vez a la"Font de La Duenya", esta vez continuamos por la senda de la derecha que nos lleva a la pista y al inicio de la siguiente senda, la "senda dels Enginers", ésta nos lleva de vuelta a la Casa de los Gamellons y Fuente. Ahora en vez de bajar por la senda lo hacemos por la pista que ya nos lleva dirección a Fontanars.
Waypoint

01-Inici Fontanars

Waypoint

02-Camí de la Ferreria

Waypoint

03-Camí de Les Casetes de Tortosa

Waypoint

04-1º Esquerre

Waypoint

05-Recte Senda

Waypoint

06-Barranc de Les Caves

Waypoint

07-Font Del Nano

Waypoint

08-Font de Gamellons

Waypoint

09-Senda de Gamellons

Waypoint

10-Refugí

Waypoint

11-Senda Rambla de Banyeres

Waypoint

12-1º Dreta

Waypoint

13-Font de la Duenya

Waypoint

14-Senda Barranc Del Xarc Blanc

Waypoint

15-Senda dels Enginyers

Waypoint

16-2º Esquerre

5 hozzászólás

  • Fénykép maladeta1

    maladeta1 2017.12.07.

    RUTA ESPECTACULAR.
    HACIA TIEMPO QUE NO DISFRUTAVA TANTO POR TANTA SENDA.

  • Fénykép maladeta1

    maladeta1 2017.12.07.

    BONITA RUTA PARA QUIEN LES GUSTA DISFRUTAR POR SENDAS.

  • Fénykép 40plataformasband

    40plataformasband 2017.12.07.

    I have followed this trail  View more

    Ruta con muchas sendas y por un paraje muy bonito, siempre entre pinos. Ruta muy recomendable

  • Fénykép jjgilalbelda

    jjgilalbelda 2017.12.08.

    Ruta impressionant, tinc ganes de tornar per allí.

  • Fénykép AngelaMS

    AngelaMS 2017.12.11.

    Com disfruteu!!!!. sobre tot al hora de menjar...jejeje.

You can or this trail