közel Granollers, Catalunya (España)

Sortida: És una sortida en dues parts molt diferents, la primera part de baixada i pujada pel riu Congost i el riu Besòs tot totalment pla amb un petit desnivell de l'1% o 2%, la segona part és totalment diferent, pujada fins al Tibidabo amb trams de pla per sobre la serralada de Collserola i baixada fins a Cerdanyola i un tros de pla al costat del riu Ripoll.

Dificultat: La dificultat d'aquesta ruta és moderada, tècnicament és fàcil quasi la totalitat del recorregut per camis amples i tan sols una petita part per un corriol en la baixada a Cerdanyola i físicament és moderat degut als gairebé 70 km i els 850 metres de desnivell positiu.

Recorregut: Sortim de Granollers i baixem pel riu Congost fins a Montmeló on travessem el riu per una passarel·la ja convertit en el riu Besòs i seguim el riu pel costat esquerre fins a arribar a Montcada i Reixac, on després de pujar el lateral asfaltat per unes escales tornem a creuar el riu Besòs i seguim pel costat dret. Passem pel costat del Rec Condal i seguim direcció al pont que creua la C-17, la C-33 i la C-58 on comencem a pujar direcció a torre del Baró i des d'allà seguim la serralada fins a la gossera municipal per agafar la carretera BP-1417 la carretera de la Rabassada que ens durà fins a l'encreuament que ens portarà al Tibidabo, després baixem i agafem un corriol que seguim per pistes fins a Sant Medir i posteriorment passem per Can Borrell fins que trobem la carretera BV-1415 1,5 km fins a arribar a Cerdanyola on travessem el riu Sec i el riu Ripoll i agafem el carril bici del riu Ripoll fins a arribar Mas Rampinyo pel costat del riu Besòs i creuar-lo a La Llagosta per acabar el bucle i pujar per al riu Besòs i Congost a la inversa que la baixada fins a arribar al final de la ruta.