közel Pobleta de Bellvehí, Catalunya (España)

Surto de la Pobleta de bon matí per carretera fins Espui, uns 14 km de pujada suau i algun planell per anar escalfant les cames . Allí es creua el riu Flamicell(pont), per enfilar el coll del Triador, uns 10 km i 900m +.
Un cop a dalt (a mitja pujada he parat a fer un entrepà) es pot admirar les vistes cap a una vall i cap a l'altra i una colla de voltors que volen desafiants.
Vaig en busca del carrilet que m'ha de portar fins l'estany Gento.L'estat del terreny i el carrilet en si mateix fa que aquests 5 km , siguin ciclables només parcialment, trobo zones enfangades ,amb moltes pedres i forats on toca empenyer la bici unes quantes vegades, sense deixar de disfrutar d'unes vistes impressionants. Després de passar uns 5 o 6 túnels, curtets i que no requereixen il-luminació, tinc l'estany de Sallente davall meu i l'estany Gento.
M'atanso a la base superior del tel-lefèric, i després de fer unes quantes fotos desfaig un tros del camí pel carrilet, per disposar-me a baixar cap a l'estany de Sallente per un sender senyalitzat .
El descens es força entretingut i ràpid, tot i haver de posar peu a terra uns quants cops degut sobretot a uns escalons pronunciats que trobo .
Arribat a la base de l'estany de Sallente només hem queda fer el descens per carretera fins a la Pobleta on m'espera la dutxa i un bon dinar.
Dades:
60 km.
1429 m. de desnivell positiu
4h 37min. descontant descansos i fotos.
IBP: 103

Tot molt recomanable, salut i pedals.