Idõ  2 óra 38 perc

Koordináták 3766

Uploaded 2019. október 6.

Recorded október 2019

közel Lleida, Catalunya (España)

Ruta ràpida per Les Garrigues per a fer en unes 2,5 hores. La ruta circula per pistes amples prop de Lleida que es van estretint i espatllan, lluny de les grans (auto)pistes de les concentracions parcel·làries. Sortim de Lleida passant entre fruiters encara carregats de pomes i entre camps llaurats que esperen l'hivern. Anem pujant de forma bastant constant fins a la cota màxima, a uns 360 m. A partir d'allà es baixa fins a la pista de l'Albagés al Cogul, on comencem la tornada. Al cap d'aproximadament 1,2 km, a mà dreta queden Tombes del Saladar, un conjunt de tombés excavades a la roca. No queden a peu de pista i hi ha un camí que hi porta que cal segui a peu. És un bon lloc per a fer una paradeta cultural. Al cap de 1,3 km més, trobareu el Centre d'Interpretació de la Roca dels Moros. Si no hi heu estat mai abans us recomano que hi entreu i feu la visita. Aquí us deixo informació de la Roca dels Moros i del Centre d'interpretació del web de Patrimoni de la Generalitat i també informació facilitada per l'Ajuntament del Cogul.

Nosaltres ja hi hem estat altres vegades i tornem ràpidamenr per a ser a casa a les 12h. Fem algun tram asfaltat en arribar al Cogul però de seguida deixem la carretera d'Aspa per a anar a trobar el Riu Set, que seguim fins a arribar a Aspa. Allà reprenem la carretera fins a trobar el camí d'Aspa a Lleida després d'una pujada dura. A partir seguim el camí fins a Lleida. No cal ni mirar el GPS, és molt senzill: a cada encreuament només cal que localitzeu la Seu Vella i trieu el camí que hi porti.

Apa, bona ruta!!

Pista_de_l'Albagés_a_Cogul

Tombes del Saladar

Centre d'interpretació de la Roca dels Moros

Centre_d'interpretació_de_la_Roca_dels_Moros Aquí us deixo informació de la Roca dels Moros i del Centre d'interpretació del web de Patrimoni de la Generalitat i també informació facilitada per l'Ajuntament del Cogul.