közel Manlleu, Catalunya (España)

Pedalada per fer lloc als canelons de Sant Esteve.
La pujada a La Creu de Salgueda es la meva preferida a Osona, la comparo amb pujar a Bellmunt i tot i ser també exigent la trobo més distreta, a poder triar sempre m'han agradat més les pistes que l'asfalt.
Al Coll de La Creu de Salgueda, que es el punt més alt de la ruta, s'hi arriba després de 650 metres de desnivell acumulat des de Manlleu. Fins aquí, tot per pistes i algun corriol curt.
Baixo al Mas Salgueda i allí enllaço amb un corriol (costa de trobar l'inici) que molt ciclable i molt ple de fulles em menaria, amb poc desnivell, fins al Salt del Molí del Salt.
Però el deixo per prendre una pista que em mena a la pista principal que un cop travessat el Ges puja cap al camí que de Vidrà va a La Tosca de Degollats. Aquest tram es molt corriol i algun punt trialer, una meravella.
Llavors ja tot es pista travessant uns 5 cops el Ges fins a les envistes de Sant Pere de Torelló.
Un tram distret al costat del Ges i ja desfaig el camí de tornada a Manlleu