közel Manresa, Catalunya (España)

Sortida de unes 5,5 hores amb 65 kms kms i amb més de 1800 mts de desnivell positiu

Sortim desde Manresa direcció Xup -passant per Congost , arrivant a la coop salelles trenquem camí a l Esquerra direcció Oller del Mas i baixem directe cap a la riera que ens porta a unes pujades considerables (amb 1,5 kms i 160 mts desnivell positiu), arrivant a cami de castellgali , ja directe fins a Can Prat (passant per crta Marganell -hípica) i ens desviem cap dirección urb.Calsina passant per el camí que rodeja la muntanya i que deriva del cremallera de Monistrol M.-desde la Calsina ja anem directe a la crta de Monistrol a Montserrat passant per monestir de St.Benet i arrivem amb 3 kms de asfalt al monestir de Montserrat. Baixant de tornada passem per la crta de Can Massana fins arrivar al monestir de St.Cecilia i d'allà ja baixem directes cami fins arrivar altre vegada a Can Prat i ja tornem cap a Castellgali (passant per Mas Planoi) i de tornada a casa per el cami de st. Jaume passant per el santuari de la Salut-Viladordis .