7,9

közel Esterri d'Àneu, Catalunya (España)

Mordor Pallars és la recopilació d'un conjunt d'itineraris força tècnics, salvatges i poc freqüentats de la zona Pallars - Aran.

Aquest itinerari és una versió millorada del recorregut MORDOR PALLARS 21: TRANS ÀNEU. Hem trobat la manera de baixar més naturalment tot buscant sempre el màxim flow.

El recorregut és dels més complerts de la série Mordor. Realment ho té tot: La pista que ens porta fins la cabana de Campirme és llarga, dura a trossos però assequible. El desnivell és de 1200 metres positius i la cota màxima de 2100.

La pujada i el descens és ciclable al 100% en un entorn Pallarès d'alta muntanya inigualable amb flow èpic, místic messiànic! La primera fase la baixada és oberta amb vistes al Monteixo i la Pica. Mereix especial atenció el primer tram del singletrack que baixa per una curiosa formació d'escobes en forma de taques que sembla talment la pell d'un lleopart vista des de l'aire...

Recordeu que abans d'arribar a Les bordes de Perafita passareu per La Font dels Matrimonis ressenyada per Verdaguer l'any de la catapum! Sembla ser que va ser un dels primers en fruir de la bellesa d'aquest paratges

Finalment un cop a les Bordes de Perafita baixem paral·lels al riu i trobem un corriol ràpid que trigareu temps a oblidar.

Recordeu que a l'hora d'acabar el circuit tenim 3 opcions totes elles collonudes: Podem baixar a Ribera o bé a Cassibrós o bé podem anar fins Ainet de Cardós, al Bar Pui Tavaca.

Espero acabar de senyalitzar-lo abans de que caiguin les primeres neus.

6 hozzászólás

• Fénykép Very

Very 2018.11.17.

Ruta molt espectacular per un entorn d'alta muntanya! Pallars Sobirà en la seva essència més pura!

• Alfbert 2019.06.25.

Bones! Quanta estona vas trigar en fer la ruta? Merci!

• Fénykép Jeremiah_Johnson

Jeremiah_Johnson 2019.06.25.

Són 3 h de pujada amb la calma.
    1 h de flow de baixada. La baixada és ràpida. Segurament te la ventilaràs en menys temps.
    Fliparàs.

• Alfbert 2019.06.25.

Moltes gràcies!!!

• Alfbert 2019.07.07.

L’ascens fins a Campirme genial però el descens es troba en molt mal estat per ser ruta ciclable, almenys fins als 1.500m d’altitud.

• Fénykép Jeremiah_Johnson

Jeremiah_Johnson 2019.07.08.

Atenció! Aquest trail discorre, en la seva part més alta, per grans extensions d'escobes (bàlec). Cal seguir escrupolasament el traçat GPS si no voleu trobar-vos rodejats d'arbusts mutants!!!!