8,3

Megtekintve 1147 alkalommal, letöltve 1 alkalommal

közel Hornáci, Trenčiansky (Slovenská republika)

Moja obľúbená trasa z chalupy v Brestovci (osada Hvožďálovci) na Branč a späť. Spolu 33 km, dá sa to urobiť za 3 hodinky - podľa dĺžky posedení v krčmách, a zvládnu to aj slabší cyklisti (rekord je 6-ročné dieťa, pre 10-ročné je to už malina).

Nie je to klasický okruh, cca tretina trasy vedie dvakrát po rovnakej ceste (tzn. vraciame sa rovnakou cestou ako sme išli tam - pozri trasu na mape). Väčšinou asfalt, miestne cesty s minimom áut a rozbité asfaltové lesácke cesty. Jeden cca 3 km offroad adrenalínový úsek, zjazdný len na horskom bicykli so skúseným jazdcom. Menej skúseným a/alebo bez horského bicykla ho odporúčam vynechať a vrátiť sa z Branča radšej klasicky po asfaltke tou cestou, ktorou prišli. Krčmy v Turej Lúke, u Belanských (od 16:00), v Podbranči (od 12:00) a na Myjave.

Popis trasy:

1. Štart Brestovec - Hvožďálovci
2. Po lokálnych kopaničiarskych cestách na hradskú Myjava - Vrbovce
3. Asi 200m po hradskej, potom odbočiť doľava smerom na Turú Lúku
4. Cez osadu Vankovia po lokálnych kopaničiarskych cestách do Turej Lúky. Zataiľ všetko po asfalte.
5. V Turej Lúke na hradskej zabočiť doprava smerom na Vrbovce / Senicu, asi po 100 m zabočiť doľava smer Bukovec.
6. Cez osadu Belanskí po lokálnych cestách do osady Bašnárovci. Tam zabočiť na neonačenej odbočke (!, pozri foto) na lesácku cestu smer Branč.
7. Po peknej lesáckej ceste až pod zrúcaninu hradu Branč. Necelý 1 km cez dedinu zjazd do miestnej krčmy (pozor, zvyčajne otáraju až o 12:00).
8. Po občerstvení rovnakou trasou cca 2 km naspäť, stúpanie. Asi 100 m od začiatku lesa je odbočka vľavo, modrá turistická značka. Zabočiť na turistický chodník. Koniec čisto asfaltovej časti trasy.
9. Znížiť sedlo, vyzuť nohy z kufrov, adrenalínový zjazd v lese cca 2 km. Na jednom mieste, keď chodník križuje zvážnicu, sa dá urobiť aj pekný skok.
10. Brod cez lesný potok, potom kúsok rozbahnenej lesnej cesty, oďalšia lesácka asfaltka.
11. Pekný úsek v chladnom lese, mierne stúpanie až ku križovatke lesáckych ciest pre horárni. Treba si vybrať cestu vedúcu vľavo do kopca.
12. Po prekonaní krátkeho stúpania cca 1 km zjazd medzi lazníckymi domami. Pozor, cesta je úzka, neprehľadná a býva šmykľavá.
13. Prídeme späť na hradskú Turá Lúka - Bukovec, po ktorej sme šliapali hore. Pustíme sa po na po nej do Turej Lúky.
14. V Turej Lúke neodbočíme do Vankov, ale pokračujeme rovno smer Myjava. Po ceste natrafíme na celkom príjemnú miestnu krčmu. Čapujú slušný Corgoň a nejakú záhorácku kofotinu, ktorá je konzumovateľná len po zriedení borovičkou.
15. Pri prejazde mestom Myjava sa držíme vľavo, smer Brestovec / Stará Myjava. V podstate sa stačí držať rieky a ísť stále proti jej prúdu. Cestou natrafíme na dve-tri krčmy a dokonca aj na dobre zásobený bicyklový obchod (s klasicky nepoužiteľnými otváracími hodinami, takže ho s veľkou pravdepodobnosťou naštívite iba platonicky).
16. Za kruhovým objazdom pred Billou (tá má aj na Myjave civilizovaný pracovný čas) minieme domov dôchodcov a nemocnicu na ľavej strane cesty. Cca 500 m za nemocnicou odbočíme doľava, smer amfiteáter Trnovce (každý rok v júni tam býva veľký folklórny festival).
17. Prejdeme celý areál Trnovce (na jeho začiatku je reštaurácia) a miernym stúpaním po úzkej asfaltke sa dostaneme na križovatku s ďalšou lokálnou cestou, ktorou sme predtým išli smerom do Vankov a Turej Lúky.
18. Zabočíme doprava a po lokálnych komunikáciách sa dostaneme späť do osady Hvožďálovci.