wysiwyg
  • Fénykép MTB Myjava: Brestovec - Branč - Kunov - Pecková

Nehézségi szint   Nehéz

Koordináták 3109

Uploaded 2016. április 9.

Recorded május 2011

Megtekintve 1106 alkalommal, letöltve 2 alkalommal

közel Kunov, Trnavský (Slovenská republika)

Náročnejšia trasa, ale stojí za to. Absolvoval som ju aspoň 10x a stále ma baví. Hore na planine okolo vrchu Pecková (je dosť populárny medzi paraglidistami) je úžasná krajina, prakticky nedotknutá modernou dobou. Ak si spomeniete na jednu televíznu reklamu na eurofondy z roku 2008, kde chlapík vo farmárskom oblečení hovoril, ako mu záleží na jeho kraji, tak tam sa to natáčalo. Fajne je aj pod zrúcaninou hradu Branč, krásna je dolinka za Podbrančom, zhruba v polovici trasy sa dá okúpať v Kunovskej priehrade.

GPS ukázalo, že trasa má 45 km. Mne cyklopočítač ukázal o pár kilometrov viac, a v minulosti som sa párkrát priblížil aj k šesťdesiatke, blúdiac a nepoznajúc optimálnu trasu. Najnáročnejšia časť je asi trojkilometrové, naozaj husté stúpanie zo Sobotišťa hore na planinu.

Popis trasy:

1. Klasický štart na chalupe v Brestovci u Hvožďálov. Alternatívou je akékoľvek iné miesto v okolí Myjavy.
2. Po lokálnych kopaničiarskych cestách na hradskú Myjava - Vrbovce
3. Na hradskej zabočiť doprava, asi 200m po nej, potom odbočiť doľava smerom na Turú Lúku. Na odbočke je tur. smerovník - zelená značka.
4. Cez osadu Vankovia, okolo hasičskej nádrže a družstva, po lokálnych kopaničiarskych cestách do Turej Lúky. Pri klesaní od družstva do Turej Lúky sú vpravo pekné výhľady na Branč.
5. V Turej Lúke na hradskej zabočiť doprava smerom na Vrbovce / Senicu, asi po 100 m zabočiť doľava smer Bukovec.
6. Cez osadu Belanskí po lokálnych cestách do osady Bašnárovci. Zatiaľ všetko po asfalte. U Bašnárov treba nájsť neonačenú odbočku (! pozri foto) na rozbitú lesácku cestu smer Branč - Podzámok. Pri zjazde pozor, je síce asfaltová, ale fakt dosť rozbitá.
7. Pekný úsek cez les, ktorého chládok oceníte najmä v lete. Na konci lesa sa otvorí pekný pohľad na zrúcaninu hradu Branč. Od hradu prudký zjazd cez dedinu Podzámok do miestnej krčmy (pozor, otvárajú až o 12:00).
8. Po občerstvení ďalší prudký zjazd do Podbranča. Neskúšajte turistickú značku od miestnej krčmy, vedie síce dobrým smerom, ale neostojí to za to - vyskúšal som a viem čo hovorím (iba ak máte radi žihľavový kúpeľ a adrenalínový útek pred psami z akejsi chovnej stanice, ktorá tou žihľavou schválne odrádza návštevníkov).
9. Pri kameňolome pozor, treba odbočiť doľava do Podbranča - Dolnej Doliny. Vo vysokej rýchlosti tú odbočku môžete ľahko minúť.
10. V Dolnej doline zabočíme doprava a sme na modrej značke, ktorá vedie od krčmy pod hradom. Prejdeme cez osadu a na jej konci zabočíme doprava na príjmenú štrkovú cestu. Po chvíli narazíme na križovatku so žltou značkou, ideme po nej.
11. Príjemná dolinka popri rieke Myjava, slušná štrková cesta, futbalové ihrisko a zopár pekne zrekonštruovaných chalúp. Za posledným domom asi po 500 m treba zabočiť na poľnú cestu doprava hore do lesa. Nasleduje prudké stúpanie, ktorým sa dostaneme na polia hore na Kunovskou priehradou.
12. Keď uvidíme priehradu a polia sú zjazdné (tzn. suché a nie príliš zarastené), môžeme to skúsiť rovno dole ku priehrade krížom cez polia (na konci je chatová osada, bude treba preniesť bike cez priekopu a možno aj preskočiť nejaký živý plôtik). Ak sú polia nezjazdné, zabočíme doľava a po hrebeni sa poľnými cestami dostaneme na hlavnú cestu z Prietrže. Po nej zídeme do Kunova a cyklotrasou sa dostaneme k priehrade.
13. Pri priehrade nájdeme červenú značku, tej sa odteraz budeme držať cca 5 km. Vedie do Sobotišťa, kde treba načerpať vodu, dlho žiadna nebude. V dedine začína prudké stúpanie hore na planinu. Červená značka ešte v stúpaní, nad veľkým plechovým senníkom, odbáča doprava, ale my sa budeme držať asfaltky. Vystúpane ňou až na nádhernú planinu s niekoľkými malebnými osadami.
14. Za osadou Pláňava je prudký zjazd, ktorý sa končí križovatkou. Vľavo by sme dostali do Vrboviec - časť Chodúri, vpravo do Myjavy - časť Malejov (neodporúčam zísť tade dole, čakalo by nás nepekných cca 5 kilometrov po úzkej hlavej ceste využívanej aj kamiónmi). My ideme cez križovatku rovno, do osady Marečkovci.
15. V osade končí asfalt a začína nepríjmené stúpanie po rozbitej poľnej ceste. Sme znova na červenej značke a potrebujeme sa ňou dostať pod veternú elektráreň na Ostrom vrchu.
16. Pri hnojisku sa stretneme s hradskou Vrbovce - Turá Lúka. Kto to chce teraz vzdať, nech zabočí doprava, ešte si kúsok vyšliape do kopca a potom ho čak á dlhý zjazd do Turej Lúky. My prejdeme cez hradskú a pokračujeme po červenej krížom cez lúky k vrtuli.
17. Pri osade Zimovci narazíme na križovatku so zelenou značkou. Ale turistické značky nás už nezaujímajú. Hľadáme ďalšie veľké hnojisko, od ktorého vedie poľná cesta smerom ku hlavnej asfaltke Vrbovce - Myjava. Keď ju dosiahneme, stačí vyšliapať ešte 100 m doprava na vrchol. Už sme takmer doma :-)

Možnosti občerstvenia: Turá Lúka, Branč-Podzámok (od 12:00), Kunovská priehrada, Sobotište - tam odporúčam natankovať vodu, ďalšia možnosť bude až v cieli.