8,5

közel Olot, Catalunya (España)

Sortim del parc de darrera la Peugeot i ens enfilem cap al volcà Aiguanegra. Els primers metres per asfalt (250m) i la resta pista no asfaltada i corriol. A dalt baixem per un camí que passa pel costat d'un camp que de seguida es comberteix en camí. Anem seguint el camí vorejant el volcà per sota fins a anar a trobar el camí del Repàs que ens porta a St. Joan les Fonts (a davant del club poliesportiu). D'aquí agafem el bici-carril del costat de la carretera direcció Castellfollit de la Roca fent (50m) d'asfalt i girem a la dreta ja per pista fins a l'entrada del poble casi. Aquí baixem cap a sota el viaducte del túnel Mont Ros i pujem per pista no asfaltada fins a Can Pesca i tornem a baixar al polígun industrial de Begudà. Aquí anem a buscar la central elèctrica i pasem per darrera i agafem un camí que ens porta a la serrellaria. D'aquí seguim pocs metres per asfalt fins arribar a la fàbrica Alzamora. D'aquí pujem 1km aprox. per asfalt rural fins a enllaçar la pujada al Mas Gramoner. Al principi pista forestal i després corriol (hi ha dos punts on hem de baixar de la bici). Un cop a dalt pujem una mica més per anar a enllaçar la trialera de la línia elèctrica anomenada pels locals de la zona. Un cop a baix tenim el volcà croscat davant i anem direcció can Xel. D'aquí baixem per corriols molt fàcils de fer amb poca tècnica de baixada fins a Olot. A Olot tornem al punt de sortida per carrers poc transitats.

Fonts d'aigua potable:
- del parc d'on sortim
- parc de davant can Xel (del restaurant)