Idõ  13 óra 13 perc

Koordináták 4338

Uploaded 2015. június 20.

Recorded június 2015

közel Os de Balaguer, Catalunya (España)

Clica per veure tota la ruta

Clica per anar a la segona etapa

Primera etapa de la volta al Montsec d'Ares, Sortim del poble d'Os de Balaguer després de recarregar els bidons a la font de la sortida del poble, prenem la primera pista que trobem a l'esquerra i comencem a pujar, preludi de lo que anirem trobant durant tota la jornada, anirem pujant i baixant contínuament. Estem frescos i animats, farem una combinació de pista de pujada amb uns corriols força divertits de baixada que ens porten al monestir de les Avellanes. Fem una breu visita al Monestir, val la pena gaudir del seu claustre. Seguim tot anant a buscar un altra corriol que ens portarà de baixada a Vilanova de sal. En aquest punt ja hem entrat en calor i convé fer un bon esmorzar, ens dirigim al casal del poble on ens atenen amb un bon tiberi a un preu molt raonable.

Sortim amb la panxa plena per la pista envoltada de camps de cereal a punt de segar, que ens portarà a creuar la Serra del Rei, la pujada es va fent suaument fins creuar la carena, ara toca una baixada força dreta i pedregosa on els més agosarats fan via de debò fins creuar el barranc de Sant Miquel. La pista esdevé asfaltada sortosament, doncs ara tocarà pujar fins a Santa Linya amb uns forts tirapits. Breu repòs, visita ràpida pel poble on trobem guardats els rodets de pedra del poble. Seguim amunt per creuar la serra de Monclús, anem guanyant alçada fins a arribar al castell de Cas i l'ermita de Sant Jaume de Cas on fem una petita parada en uns bancs sota un alzinar.

Comencen a caure quatre gotes, ens tapem o no ens tapem? la questió és que ara toca una baixada llarga d'uns set quilòmetres on tornem a baixar veloçment tot esquivant la munió de rocs i apurant les frenades a cada ziga-zaga. Arribem a la carretera C-12, en aquest punt podríem retallar per la mateixa carretera, Però nosaltres la creuem i seguim amunt cap a l'Ametlla de Montsec on reomplim els bidons. seguim per una pista que ens deixarà en un corriol que porta a l'estació de trens d'Ager.

Som a punt de creuar el congost de Tarradets, només ho podem fer per carretera, de primer avancem ràpid pel transit, però no podem evitar de parar a fer fotos i gaudir de l'espectacle de massa rocosa escatada per la Noguera Pallaresa tot obrint-se pas durant anys. I arribem a Cellers, hora de dinar, piscina i migdiada.

Reprenem la marxa per la pista que puja a Sant Esteva de la Sarga, la pista no para de pujar, de fet, acumularem vora set-cents metres de desnivell sense descans. Gaudim de les vistes de la cara nord del Montsec d'Ares, l'entorn és totalment rural, moltes masies aïllades amb ramats de bestiar, cabanes de pedra seca, camps de conreu, poca gent i amb ganes de canviar quatre paraules amb els viatgers. També trobem molts masos en ruïnes. Cal dir que en arribar a Sant Esteve de la Sarga, el corriol s'acaba perdent, tot i que es pot seguir aquesta traça sense gaires inconvenients, és pot seguir pel torrent i pujar de dret al poble. Una altra opció és arribar al poblet de Beniure i seguir per la pista enquitranada.

A partir d'aquest punt ja només ens queda arribar al pintoresc poblet enfilat dalt una cinglera de Castellnou de Montsec per baixar veloçment al poble de la Clua. Ens hem allotjat a la casa Blasi, una antiga masia de pedra rehabilitada on varem rebre un molt bon tracte, mànega per rentar les btt, vàrem menjar molt i bé, l'esmorzar també va estar força complert. Després d'estar tot el dia esquivant la pluja, mentre sopàvem, va caure un ruixat força intens.

El temps de pedalar varen ser unes 7:30 hores
IBP Index 159

Cellers

Un bon lloc per parar a dinar, piscina i migdiada.

Monestir d'Avellanes

Monestir ben conservat

Os de Balaguer

Os de Balaguer, poble campaner punt de sortida
kút

Santa Linya

Santa Linya, i poblets dels voltants. Poblets amb amb molta història

Vilanova de la Sal

Vilanova de la Sal, vila medieval on varen trobar explotacions de sal. Al casal del poble hi podem fer un bon esmorzar.