Idõ  9 óra 55 perc

Koordináták 3224

Uploaded 2014. szeptember 2.

Recorded augusztus 2014

közel Ripoll, Catalunya (España)

La ruta del Ter http://www.rutadelter.cat/ a peu o en bici ressegueix tot el riu Ter des del naixement a la desembocadura. Aquest track segueix la part central de la ruta ciclista de l'estació de tren de Ripoll a la de Girona.

Crònica i fotos a bttmania:

Totalment ciclable excepte dos punts molt concrets:
Uns 10Km després de sortir de Ripoll trobem fortes pujades cap a la collada del Beví Gros (Serra de Bufadors) on potser us caldrà arrossegar la bici si no esteu forts. Són uns 2Km de pujada i nosaltres ho vam fet tot al cim de la bici excepte una rampa final on un dels tres companys vaig haver de caminar una mica.
Passat Sant Quirze de Besora hi ha 300m on hem de caminar pel sender ja que el rocam és relliscós, però la bellesa de l'entorn fa que ni ens n'adonem que estem caminant en lloc de pedalar.

A part de la pujada de Bufadors hi ha una segona pujada significativa: la de Tavèrnoles, però en ser asfaltada es fa prou fàcil.
La pista del pantà de Susqueda és sorrenca i en alguns punts pedregosa, cal anar una mica amb compte sense que es pugui dir que és difícil, la fan cotxes tot terreny.

La resta és fàcil i agradable per a cicloturistes i bics tot terreny.
Els trams asfaltats són carreteres poc transitades, com els 18 Km de Roda de Ter a la presa del pantà de Sau o la ctra que va de Susqueda fins al Carrilet (pantà del Pasteral)
Travessar Girona és el lloc més delicat pel trànsit de cotxes.

El tram que sembla que vagi per l'autovia C-17 en realitat està al costat de la carretera per un carril segregat i protegit amb tanques de manera que molesta el soroll dels cotxes però no és perillós.
En arribar a Girona deixem la ruta del Ter per creuar la ciutat pel mig directes a l'estació del tren.

És una ruta llarga però fàcil i predominen les baixades i els paisatges espectaculars. Si al final vas cansat... cap problema: el carrilet tan arreglat baixa suau i els quilòmetres passen fàcilment.

Hi ha restaurant però no sabem què tal està
Per fi la baixada!
Només per supervivència, molt casolà i senzill, pots esperar moooolta estona que et serveixin
Cargols a dojo!
Restaurant
Diversió i vistes i el camí poc marcat
Atenció que rellisca i molt
Preciós!
Ara està prohibit escalar per despreniments
Tots els serveis, restaurants en la mateixa ruta

17 hozzászólás

dani_pent 2015.03.26.

Ruta fácil y agradable, no necesitáis luces. Que la disfrutéis mucho!

FILASH 2015.05.12.

Vamos a intentarla en dos semanas, a ver que tal el tiempo que nos hace.

dani_pent 2015.05.12.

Nosotros tuvimos aguacero en Susqueda y a pesar de ello disfrutamos pues, a partir del pantano, el camino es tan fácil que hasta embarrados podíamos avanzar ligeros.

¡Que tengáis suerte!

FILASH 2015.06.12.

Ruta muy guapa. Nosotros no paramos ha hacer tandas fotos, pero se agredece mucho el reportaje.

Ricard Calonge 2016.05.23.

Ei Dani bon dia;
    Tenim previst fer aquesta ruta properament.
    Ens pots aconsellar algun lloc on parar a dinar a mitja ruta?
    Per altra banda, sortint a les 9h de Ripoll, i a ritme normalet, cap a quina hora arribaríem a Girona?
    Suposo que la senyalització és correcta, no ens coneixem gens la zona...
    Qualsevol alter consell / consideració t´ho agrairé..
    Gràcies!

dani_pent 2016.05.26.

Hola Ricard.
    Podeu trigar de 8 a 10h o més ja que en +100Km depèn molt del ritme i les parades: menjar quatre barretes o entaular-se a esmorzar i dinar són dues hores de diferència!

Es por dinar d'hora a Roda de Ter o a Tavèrnoles "El Roquet". Arribant a Sau és famós el Fussimanya, grans racions de carn a la brasa i embotits de "fama mundial", tenen molta gent i tot i això són amables i et faciliten un lloc on deixar les bicis, imprescindible reservar i millor arribar d'hora. A les 15h d'un diumenge hi una gentada de por i els fas anar malament. Entaular-se a gust et farà estar molta estona, no tenen "bar bocata ràpid"
    Més endavant "Can Morilla" no ens va agradar gens i ja no hi ha res més fins l'Hotel La RIba a la presa de Sau que et fa desviar una mica del track.
    Es por berenar al bar que hi ha en arribar al carrilet, abans de la Cellera de Ter.

Els senyals són correctes, el track l'hem repetit i és exacte.
    Porteu recanvis, eines, roba menjar... són moltes hores, i si aneu bé i us encaixa dineu a gust.

Bona ruta!

Ricard Calonge 2016.05.26.

OK perfecte
    Moltes gràcies Dani
    Salutacions,

Ricard Calonge 2016.05.31.

Ei Dani, vam fer la ruta aquest dissabte passat.
    Tot perfecte, increïble ruta. En algun punt ens vam embolicar i vam acabar fent 128km, a una mitjana de 18.5 km/h, 7h pedalant i en total 10h entre parades i tot plegat. Vam dinar a Tavèrnoles, a cal Roquet.
    100% recomenable, és molt llarga però es va fent bé perquè la tendència és pràcticament sempre de baixada.
    En fi, sempre ens en recordarem d´aquesta sortida.
    Vagi bé!

dani_pent 2016.05.31.

Que bé ! Gràcies per compartir-ho.

FILASH 2016.08.29.

FILASH 2016.08.29.

La hicimos en mayo 2015 y este finde repetimos.

dani_pent 2016.08.29.

Que bé! Que us vagi genial! !!

• Fénykép cmonclús

cmonclús 2018.05.14.

Hola Dani volem fer aquesta ruta i volia saber de les 10 hores que marca, quantes hores reals son de pedaleix.
    Moltes gràcies.

dani_pent 2018.05.14.

Hola cmonclús! Tu la pots fer en 7 hores: https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/ripoll-girona-2-20236542
    Temps 6 hores 57 minuts, Data de pujada 12 / d’octubre / 2017
    En Ricard Calonge va dir el 31/05/2016: vam acabar fent 128km, a una mitjana de 18.5 km/h, 7h pedalant i en total 10h entre parades i tot plegat.
    Ara a la primavera el fang pot alentir una mica el ritme. Tot i que és llarga predomina la baixada i la pista, es pot fer una bona mitja de 18-20Km/h sobre la bici.

• Fénykép pmgasso

pmgasso 2018.06.30.

Hola Dani i als altres ciclers. He fet varies rutes des de Ripoll, però sempre direcció nord. He arribat a Girona i Sant Feliu, però aquesta ruta l’he mirat algun cop però em quedo amb la recança de no saber si està prou ben indicada. Em corrobora els meus dubtes, el fet de que algun dels ciclers s’ha perdut i ha fet més kilòmetres dels que vas fer tu al 2014. Resseguint el teu-vostre camí, he vist també algunes anades i tornades sobre les vostres roderes. I pregunto, està indicat?. Bé, lleugerament, no, a trossos o has de tirar de intuïció?. Salutacions a tots.

dani_pent 2018.06.30.

Hola pmgasso!

En fer-la amb GPS no ens fixem tant en la retolació. Segur que amb els anys hauran caigut o perdut alguna fletxa. Estava marcada, però no tant com per fer-la tota sense cap sorpresa. No sé si està ben mantinguda recentment.

Si no tens GPS pots seguir-la amb el telèfon i l'aplicació de Wikiloc i aleshores no té pèrdua.