Idõ  6 óra 51 perc

Uploaded 2014. május 22.

Recorded május 2014

7,9

közel Roda de Ter, Catalunya (España)

Fantàstica ruta per terres osonenques passant pel Casalot Iber de Puigcastellet, el Salt de la Minyona, la Balma de la Baronessa, el Castell de Savassona, el Pla de Savassona i les pedres misterioses.

Surto de bon matí de Roda de Ter i em dirigeixo cap a l’ermita de Sant Jordi de Puigseslloses passant al costat de la Casa Nova del Puig. Segueixo la pista que puja cap El Cos de Dalt i segueix cap a Tanyà fins a la masia de Puigseslloses on girem a la dreta i ja veiem l’ermita de Sant Jordi a sobre d’un petit turó on pujo amb la bici a coll. Aquí hi podem veure un dolmen i és on Jacint Verdaguer hi va fer missa.

Segueixo la pista i vaig seguint endavant fins a trobar el trencant que hem porta al poble de Folgueroles. Val la pena fer-hi un tomb i veure l’església de Santa Maria. Travesso tot el poble i passant al costat del camp de futbol em dirigeixo a buscar una pista que amb fortes rampes cap al final hem porta fins al Casalot Iber de Puigcastellet.

D’aquí agafem una pista en forta pendent i amb molta pedra i algun salt que hem porta fins a la carretera BV-5209. Compte perquè es ve de baixada i de cop s’acaba la pista amb un esglaó força alt i sortim a la carretera. La seguim un petit tros fins que trobem el trencant que ens indica el començament de la pujada al Salt de la Minyona.

Aquí comença un tram de 4 km de fora pujada fins arribar a dalt. La pujada és força tros asfaltada. Val la pena para a veure la petit capella de la Verge del Camí que hi ha a una vora. Les vistes des de dalt són fantàstiques.

D’aquí agafo un tram del GR fins que enllaça amb una pista que hem porta fins a tocar del Mas Grau. Just abans d’arribar-hi agafo un corriol que té un petit tram al començament molt dret i tècnic que ens farà posar peu a terra depenent de la tècnica i la força de cada un. Després ja es torna planer i de baixada fins al punt on hem de deixar el més net que segueix recte i girar a la dreta per un corriol bastant desdibuixat i embardissat al començament que ens portarà fins al Castell de Savassona. Entre mig hi ha un parell d’esgraons fàcils i un punt on hi ha unes magnífiques vistes de l’ermita de Sant Feliuet.
Arribat al Castell de Savassona, agafo un corriol a l’esquerra que em portarà fins a la Bauma de La Baronessa. Es un corriol totalment ciclable que passa per sota de les grans pedres que fa just un moment he passat per dalt. Val molt la pena arribar-s’hi.

Desfaig el camí fins al Castell i ara per la banda dreta vaig a buscar la carretera que baixa del castell. Per accedir-hi s’ha de salvar un gran esglaó no molt difícil de baixar però que si es va sol és una mica més complicat però es pot baixar anant en compte. Seguim la pista avall, fins a creuar la que puja a l’ermita de Sant Pere de Savassona i seguim per un corriol recte fins a creuar la BV-5213. Ara toca fer un petit tram de corriol amb la bici a coll fins a la Pedra del Sacrifici. Ara ja podrem tornar a pujar a la bici i fer un tomb per les diverses pedres amb gravats que hi ha al Pla de Savassona. També a l’esquerra tenim el corriol que puja fins a Sant Feliuet. Jo no hi vaig pujar però penso que s’ha de fer tot amb la bici a coll encara que les vistes han de ser fantàstiques.

Voltat el Pla de Savassona i passant al costat de la pedra en forma de gran dau, agafo una pista i després un corriol gairebé sempre de baixada i no gaire tècnic fins al Mas de Salou. Aquí podem girar a la dreta i pujar fins a Santa Magdalena, jo en aquesta ocasió com es va tapar molt i amenaçava tempesta decideixo seguir la pista pel dret recte fins a baixa al riu on hem de passar una porta i ja per pista asfaltada arribo a Roda de Ter.

És una ruta molt recomanable, amb unes grans vistes de la plana de vic i de les Guilleries i que tot i no tenir massa desnivell la pujada al Salt de la Minyona ens farà suar una mica.

A la dreta inici corriol desdibuixat

Baixada molt dreta i pedregosa

Bauma de La Baronessa

Vár

Castell de Savassona

COLLET DE PASSARELLA

Compte Esglaó i sortida a carretera