8,9

közel Ainet de Besan, Catalunya (España)

Prenem la carretereta que puja a Tor pel congost del riu La Noguera de Tor, tot pujant enclotats pel fons de la vall sembla que el gps es torni boig, però no hi ha perdua, només cal seguir la pista cimentada amunt, paro tot sovint a fer fotos. A un parell de kilòmetres de Tor la pista deixa de ser cimentada fins que arribem al poble. Aprofitem per prendre refresc, el poble esta mig abandonat, ens comenten que a l'hivern no hi viu ningú i quan arriba el bon temps aprofiten per fer menjar pels excursionistes que tant venen de Catalunya com d'andorra. Seguim pujant, i m'ho agafo amb calma, tot xino xano fins que arribem al Port de Cabús. Vistes impressionants a quatre costats, prenem la pista andorrana que esdevé asfaltada fins el coll de la Botella. Prenem una pista a la dreta pel mig dels remuntadors de la pista d'esquí de Vallnord, arribem a les Bordes de Setúria on trobem un corriol on hem de traginar la btt uns metres fins trobar una pista vora el riu Setúria, seguim baixant i arribem de nou a Os de Civis.