9,3

közel Puigmoltó, Catalunya (España)

[CA] Ruta dels Tres Puigs. De Sant Pere de Ribes al Montgròs, el puig de l'Àliga i la Talaia passant per Canyelles i Vilanova i la Geltrú

Itinerari que discorre per les serres litorals del Garraf, en el límit occidental del Parc d'Olèrdola, un espai natural protegit de 608 hectàrees que depèn del Parc del Garraf. El recorregut va de Sant Pere de Ribes al puig de la Talaia passant pel del Montgròs i el de l'Àliga: els tres puigs. El cercle es tanca tornant per la façana marítima, a tocar de Vilanova i la Geltrú. El paisatge es caracteritza per tenir un marcat caràcter mediterrani: el sòl calcari i els estius secs condicionen el desenvolupament de la vegetació. Fora dels espais urbanitzats -que han crescut molt en els darrers anys- la ruta discorre enmig d'un mosaic de pinedes, garrigues, vinyes i conreus de secà. La vida de pagès s'ha anat concentrant als llocs més favorables, però arreu es conserven nombrosos vestigis de l'antiga activitat rural: terrasses terraplenades, marges de pedra seca, feixes i cabanes, disposades en un entorn progressivament recuperat per la vegetació natural.
Ruta senyalitzada.

Se surt de Sant Pere de Ribes, on s'arriba des de Vilanova i la Geltrú, la capital comarcal, per alguna de les tres carreteres següents: la BV-2112, la BV-2113 o la C-15B o carretera de Canyelles. Un cop a Sant Pere, cal prendre el passeig de Circumval·lació i anar a la zona esportiva municipal, situada a la banda de ponent de la vila, al S del castell de Ribes o de Sota-ribes i de l'església de Sant Pere.

0,00 km (34 m). Zona esportiva de Sant Pere de Ribes. Des de l'entrada del poliesportiu municipal, se surt pel lateral del passeig de Circumval·lació en direcció NO cap al castell de Ribes deixant el camp de futbol a l'esquerra (O). Als 280 m (34 m), es gira a l'esquerra (O) i es creua la riera de Ribes per un pont. Immediatament després, es tomba a la dreta (N), es travessa la carretera BV-2112 i es continua recte amunt pel camí del cementiri, que es deixa a l'esquerra (O). 50 metres després, es creua la riera i s'agafa un camí que discorre paral·lelament al curs de l'aigua passant pel costat de l'escola de les Parellades i de l'institut Can Puig, que queden a mà dreta (E). La riera i el camí giren a llevant i s'arriba sota el pont de les Parellades: es fa una volta i es puja a la dreta fins a estar a l'alçada del pont.

1,34 km (41 m). Pont de les Parellades. Hi ha senyals del sender de petit recorregut PR C-143 (marques blanques i grogues), que se seguiran fins a Daltmar (Canyelles). Es travessa pel pont i es continua en direcció N pel carrer de Canyelles.

1,51 km (50 m). Bifurcació a la Creu de les Missions (pal indicador). Es trenca per un camí de l'esquerra (NO), es tomba a ponent i es passa per sota de l'ermita de Sant Pau (1,87 km, 64 m). Se segueix pel camí principal en suau pujada i en direcció a la masia de la Coma.

2,66 km (93 m). Es deixa una desviació a la dreta que remunta cap al N, es fa una ziga-zaga i es passa per davant mateix de la Coma (2,85 km, 105 m) deixant l'edifici a la dreta (N). Passat el mas, s'agafa un corriol que gira cap al S i surt a una pista situada entre els masos de can Sidro i de can Ramonet.

3,18 km (108 m). Pista dels Vinyals. Es tomba a la dreta (N), es deixa un trencall a la dreta i es voreja la petita urbanització dels Vinyals. S'ascendeix seguint per la pista principal.

4,32 km (230 m). Coll dels Vinyals; cruïlla senyalitzada. Es continua recte (NO) deixant immediatament després un trencall a la dreta i un altre a l'esquerra. La pista descriu un semicercle i s'encara al S. Hi ha una altra bifurcació (4,61 km, 251 m): es prossegueix recte (S) per tal de pujar al puig del Montgròs. Després es tornarà a aquest punt per continuar el recorregut.

5,94 km (358 m). Puig del Montgròs, cobert d'antenes i de repetidors. Es torna a l'encreuament anterior (7,27 km, 251 m) i es continua a l'esquerra (O) seguint les indicacions cap a Canyelles.

8,25 km (261 m). Cruïlla. Es continua recte cap al NO. Poc després, es creua per sota una estesa elèctrica d'alta tensió i la pista comença una forta baixada fins als límits de la urbanització Vora-Sitges. Es passa pel costat d'un dipòsit d'aigua rodó, que queda a l'esquerra (8,60 km, 213 m). Se segueix davallant pel carrer de la Casa Nova, que zigzagueja a ponent, cap al fondo d'en Prubí. Es passa una placeta deixant dos carrers a la dreta (N) i es continua cap a l'oest fins que el carrer gira a la dreta fent un angle de 90 graus.

9,35 km (197 m). Desviament del camí d'en Prubí (senyalització). Es deixa el carrer i es prossegueix recte (O/NO). El camí tomba cap al N, després de nou a ponent i descendeix fins al fons de la petita vall d'en Prubí, on es troba una pista que es pren a la dreta seguint el torrent, que discorre a l'esquerra. Més avall, la pista està cimentada. Es continua descendint fins que es travessa el torrent i es desemboca a una rotonda.

10,85 km (120 m). Rotonda de la carretera C-15 a l'entrada de Canyelles. Es creua en direcció O i es continua pel carrer del Romanguer. El nucli urbà de Canyelles queda a la dreta (N). Davant de l'escola Sant Nicolau, es gira al NO.

11,37 km (134 m). Es travessa el torrent del Pla del Bosc per un pont i, a l'altra banda, es tomba a l'esquerra (O) per agafar la pista que voreja la riera per la seva banda N (senyalització). Es remunta cap al pla del Bosc en direcció a la urbanització Daltmar. Al km 12,10 (155 m), la pista vira cap al N i s'allunya del fons de la vall. Més amunt, es transita una estona pel bosc.

12,97 km (221 m). Se surt a la carretera d'accés a les urbanitzacions de la Cogullada i de Daltmar. Es gira a l'esquerra (NO) per la carretera, es passa una rotonda i se segueix pujant. Més amunt, es tomba a l'esquerra (SO) sense deixar de remuntar.

14,40 km (359 m). Es desemboca al carrer del Parc d'Olèrdola de la urbanització Daltmar (pal indicador). En aquest punt, es deixa el PR C-143 i es troba el sender de gran recorregut GR 92-3 (marques blanques i vermelles), que caldrà seguir fins al fondo de Cal Deus. Es gira a l'esquerra (SE), es creua el carrer del Bosc de la Vall i es desemboca al del Pujol de l'Àliga, que se segueix tombant a la dreta (SO).

15,00 km (415 m). Se surt de la urbanització i es continua per la pista de terra deixant una desviació a la dreta als 15,59 km (412 m). Es flanqueja el vessant oriental del turó, es gira a l'oest i se surt a la carena cimera, des d'on, per la dreta (NE), s'accedeix al mirador i al cim del puig de l'Àliga.

16,27 km (464 m). Puig de l'Àliga, amb bones vistes sobre l'entorn. Es torna enrere i es continua recte per la pista que segueix per la carena cap al SO en direcció al proper turó de les Tres Partions (16,87 km, 434 m; abans d'arribar-hi, es deixa un desviament a la dreta). Es prossegueix cap a migdia per la carena, es passa el turó bessó amb una caseta i un repetidor i es pren el camí que davalla de valent a migdia en direcció a un collet. Hi ha un moment que caldrà baixar de la bicicleta.

17,38 km (365 m). Collet de Cal Deus. Cruïlla de camins enmig del bosc. Es tomba a la dreta (O) descendint pel fondo de Cal Deus per un corriol que, més avall, s'eixampla.

18,01 km (315 m). Cruïlla de camins. Es troba el recorregut principal del GR 92, que s'ajunta amb la variant GR 92-3 que se segueix. Es continua en direcció SO fins a una cruïlla deixant dos trencalls secundaris a la dreta.

18,75 km (314 m). Cruïlla. Es deixa el GR i es gira fortament a l'esquerra pel primer desviament seguint pel camí de cal Cassanyes en direcció SE. La pista tomba al S, s'arriba a una collada, es deixa una desviació a la dreta (O) i se supera un turó per un tram de pujada. El descens per l'altre vessant, de fort pendent, està cimentat.

19,85 km (271 m). Pla de les Palmeres, collada en un entorn verd i agradable. Cruïlla i pals indicadors. Es travessa una pista per on discorre la Ruta de l'embassament de Foix i el PR C-143 i se segueix en direcció S pel PR C-143-1, que ens guiarà fins a Vilanova i la Geltrú, ascendint de nou fins al cim d'un turó, on hi ha una bifurcació. El camí de l'esquerra davalla al mas de l'Artís; es continua a la dreta franquejant una barrera que tanca el pas als vehicles motoritzats. La pista baixa i puja pel fil de la carena de la serra de Bonaire adaptant-se a la sinuositat del terreny.

22,40 km (269 m). Es passa pel costat del vèrtex del puig de la Talaia, la darrera elevació de la carena abans que la pista se situï al vessant de llevant de la serra. Just davant, a la dreta de la continuació de la pista, hi ha la Fita dels Tres Termes (repetidor). La pista tomba a llevant i davalla fortament. Es franqueja una cadena i es desemboca a una cruïlla.

23,63 km (134 m). Cruïlla davant del camp de golf del Portal del Roc. Es continua recte (NE) tenint el camp de golf a mà dreta (S). Al final del camp, es deixa una desviació a l'esquerra (N) i se surt a una bifurcació (24,23 km, 122 m): es gira a la dreta (S) i es travessa l'autopista C-32 per sobre (24,71 km, 104 m). S'entra als afores de Vilanova i la Geltrú creuant una sèrie d'urbanitzacions en direcció SE seguint els senyals del PR.

27,30 km (41 m). Es creua la carretera C-31, es continua en la mateixa direcció SE i s'entra a Vilanova i la Geltrú desembocant a la ronda Ibèrica, on es troba un carril bici (28,20 km, 26 m). Es pot anar al centre de la ciutat desviant-se en direcció S. L'itinerari, però, gira a l'esquerra (NE) i segueix per la ronda fins a l'alçada del torrent de la Pastera (28,57 km, 26 m), on es troba el GR 92. Cal seguir-lo tombant a l'esquerra (NO) torrent amunt pel camí dels Capellans mantenint el llit de la riera a la dreta. Abans de travessar la C-31 per sota (29,36 km, 41 m), es desemboca al camí del mas de l'Artís. Es creua l'autopista i es continua cap al NO.

30,11 km (56 m). Bifurcació. El GR 92 es desdobla. El traçat principal continua cap al NO pel camí del mas de l'Artís; la variant GR 92-4 tomba a la dreta (NE) pel camí ral de Sant Pere. Se segueix aquesta darrera variant, que ens acompanyarà fins al final de l'excursió. Es creua un torrent per un pont i el camí discorre en direcció NE entre rodals de bosc, masies, vinyes i conreus.

30,70 km (58 m). Es passa pel costat de la masia d'en Cabanyes, es continua en la mateixa direcció i s'accedeix al polígon industrial de la Masia d'en Frederic, on es pren un carril bici que el travessa (31,05 km, 60 m). Es descriu un semicercle a migjorn i, després, cap al N, i es travessa la rotonda de la plaça de la Masia del Notari. Es creua la carretera C-15 per sota i, girant de nou cap al NE, s'agafa el camí del Molinant (31,80 km, 70 m). S'avança entre camps, rodals de bosc i zones urbanitzades.

34,18 km (86 m). Es travessa l'autopista C-32 i, ja a prop de Sant Pere de Ribes, es creua la vall del torrent de l'Espluga anant a buscar la seva capçalera tot traçant un semicercle cap al N i, després, al S. Finalment, per un camí vorejat de murs de pedra, s'entra al barri de Sota-ribes, on destaquen les siluetes de l'església de Sant Pere i del castell de Ribes.

36,85 km (47 m). Placeta entre l'església de Sant Pere i el castell de Ribes. Es prossegueix davallant en direcció S i es desemboca a la carretera BV-2112, ja a tocar del punt d'inici de la ruta. Es travessa la carretera, es tomba a l'esquerra (E) i, pel pont de la riera de Ribes utilitzat a l'anada, es torna a l'àrea esportiva de Sant Pere de Ribes desfent el camí.

37,31 km (34 m). Poliesportiu municipal de Sant Pere de Ribes, punt de partida i final del recorregut.

Més informació

[ES] Ruta dels Tres Puigs. De Sant Pere de Ribes al Montgròs, el monte de L'Àliga y la Talaia pasando por Canyelles y Vilanova i la Geltrú

Itinerario que discurre por las sierras litorales del Garraf, en el límite occidental del Parque de Olèrdola, un espacio natural protegido de 608 hectáreas que depende del Parque del Garraf. El recorrido va de Sitges al monte de la Talaia pasando por el del Montgròs y el de L'Àliga: los tres montes (els tres puigs). El círculo se cierra volviendo por la fachada marítima, junto a Vilanova i la Geltrú. El paisaje se caracteriza por tener un marcado carácter mediterráneo: el suelo calcáreo y los veranos secos condicionan el desarrollo de la vegetación. Fuera de los espacios urbanizados -que han crecido mucho en los últimos años- la ruta discurre por un mosaico de pinares, matorrales, viñedos y cultivos de secano. La vida de campo se ha ido concentrando en los lugares más favorables, pero se conservan por doquier numerosos vestigios de la antigua actividad rural: terrazas, muros de piedra seca, bancales y cabañas, dispuestas en un entorno progresivamente recuperado por la vegetación natural.
Ruta señalizada.

Se sale de Sant Pere de Ribes, adonde se llega desde Vilanova i la Geltrú, la capital comarcal, por alguna de las tres siguientes carreteras: la BV-2112, la BV-2113 o la C-15B o carretera de Canyelles. Una vez en Sant Pere, hay que tomar el paseo de Circumval·lació e ir a la zona deportiva municipal, situada en el lado de poniente de la villa, al S del castillo de Ribes o de Sota-ribes y de la iglesia de Sant Pere.

0,00 km (34 m). Zona deportiva de Sant Pere de Ribes. Desde la entrada del polideportivo municipal, se sale por el lateral del paseo de Circumval·lació en dirección NO hacia el castillo de Ribes dejando el campo de fútbol a la izquierda (O). A los 280 m (34 m), se gira a la izquierda (O) y se cruza el arroyo de Ribes por un puente. Inmediatamente después, se gira a la derecha (N), se atraviesa la carretera BV-2112 y se sigue recto hacia arriba por el camino del cementerio, que se deja a la izquierda (O). 50 metros después, se cruza el torrente y se toma un camino que discurre paralelamente al curso del agua pasando por el lado de la escuela de Les Parellades y del instituto Can Puig, que quedan a mano derecha (E). El torrente y el camino giran a levante y se llega bajo el puente de Les Parellades: se da una vuelta y se sube a la derecha hasta estar a la altura del puente.

1,34 km (41 m). Puente de Les Parellades. Hay señales del sendero de pequeño recorrido PR C-143 (marcas blancas y amarillas), que se seguirán hasta Daltmar (Canyelles). Se cruza por el puente y se continúa en dirección N por la calle de Canyelles.

1,51 km (50 m). Bifurcación en la Creu de les Missions (poste indicador). Hay que desviarse por un camino de la izquierda (NO), girar a poniente y pasar por debajo de la ermita de Sant Pau (1,87 km, 64 m). Se sigue por el camino principal en suave subida y en dirección a la masía de la Coma.

2,66 km (93 m). Se deja un desvío a la derecha que remonta hacia el N, se hace un zigzag y se pasa por delante de la Coma (2,85 km, 105 m) dejando el edificio a la derecha (N). Pasada la masía, se toma un sendero que gira hacia el S y sale a una pista situada entre los caseríos de Can Sidro y de Can Ramonet.

3,18 km (108 m). Pista de Vinyals. Se gira a la derecha (N), se deja un desvío a la derecha y se bordea la pequeña urbanización de Vinyals. Se asciende siguiendo por la pista principal.

4,32 km (230 m). Collado de Vinyals; cruce señalizado. Se sigue recto (NO) dejando inmediatamente después un desvío a la derecha y otro a la izquierda. La pista describe un semicírculo y se encara al S. Hay otra bifurcación (4,61 km, 251 m): se sigue recto (S) para subir al monte del Montgròs. Después se volverá a este punto para continuar el recorrido.

5,94 km (358 m). Monte del Montgròs, cubierto de antenas y repetidores. Se vuelve al cruce anterior (7,27 km, 251 m) y se continúa a la izquierda (O) siguiendo las indicaciones hacia Canyelles.

8,25 km (261 m). Cruce. Se sigue recto hacia el NO. Poco después, se cruza por debajo un tendido eléctrico de alta tensión y la pista comienza una fuerte bajada hasta los límites de la urbanización Vora-Sitges. Se pasa junto a un depósito de agua redondo, que queda a la izquierda (8,60 km, 213 m). Se sigue bajando por la calle de la Casa Nova, que zigzaguea a poniente, hacia el fondo de En Prubí. Se pasa una plazoleta dejando dos calles a la derecha (N) y se continúa hacia el oeste hasta que la calle gira a la derecha haciendo un ángulo de 90 grados.

9,35 km (197 m). Desvío del camino de En Prubí (señalización). Se deja la calle y se sigue recto (O/NO). El camino gira hacia el N, luego de nuevo a poniente y desciende hasta el fondo del pequeño valle de En Prubí, donde se encuentra una pista que se toma a la derecha siguiendo el torrente, que discurre a la izquierda. Más abajo, la pista es de cemento. Se continúa descendiendo hasta que se cruza el torrente y se llega a una rotonda.

10,85 km (120 m). Rotonda de la carretera C-15 en la entrada de Canyelles. Se cruza en dirección O y se continúa por la calle del Romanguer. El núcleo urbano de Canyelles queda a la derecha (N). Delante de la escuela Sant Nicolau, se gira al NO.

11,37 km (134 m). Se cruza el torrente del Pla del Bosc por un puente y, al otro lado, se gira a la izquierda (O) para seguir por la pista que bordea el arroyo por su parte N (señalización). Se remonta hacia el llano del Bosc en dirección a la urbanización Daltmar. En el km 12,10 (155 m), la pista vira hacia el N y se aleja del fondo del valle. Más arriba, se transita un rato por el bosque.

12,97 km (221 m). Se sale a la carretera de acceso a las urbanizaciones de la Cogullada y de Daltmar. Se gira a la izquierda (NO) por la carretera, se pasa una rotonda y se sigue subiendo. Más arriba, se gira a la izquierda (SO) sin dejar de remontar.

14,40 km (359 m). Se desemboca en la calle del Parc d'Olèrdola de la urbanización Daltmar (poste indicador). En este punto, se deja el PR C-143 y se encuentra el sendero de gran recorrido GR 92-3 (marcas blancas y rojas), que se tendrá que seguir hasta el fondo de Cal Deus. Se gira a la izquierda (SE), se cruza la calle del Bosc de la Vall y se desemboca en la del Pujol de l'Àliga, que se sigue girando a la derecha (SO).

15,00 km (415 m). Se sale de la urbanización y se continúa por la pista de tierra dejando un desvío a la derecha a los 15,59 km (412 m). Se flanquea la vertiente oriental del monte, se gira al oeste y se sale al cordal, desde donde, por la derecha (NE), se accede al mirador y a la cima del monte de L'Àliga.

16,27 km (464 m). Monte de L'Àliga, con buenas vistas sobre el entorno. Se vuelve atrás y se continúa recto por la pista que sigue por el cordal hacia el SO en dirección al cercano cerro de Les Tres Partions (16,87 km, 434 m; antes de llegar, se deja un desvío a la derecha). Se prosigue hacia mediodía por el cordal, se pasa el cerro gemelo con una caseta y un repetidor y se toma el camino que baja fuertemente a mediodía en dirección a un pequeño collado. Hay un momento que se tendrá que bajar de la bicicleta.

17,38 km (365 m). Collado de Cal Deus. Cruce de caminos en medio del bosque. Se gira a la derecha (O) descendiendo por el fondo de Cal Deus por un sendero que, más abajo, se ensancha.

18,01 km (315 m). Cruce de caminos. Se encuentra el recorrido principal del GR 92, que se junta con la variante GR 92-3 que se sigue. Se continúa en dirección SO hasta un cruce dejando dos desvíos a la derecha.

18,75 km (314 m). Cruce. Se deja el GR y se gira fuertemente a la izquierda por el primer desvío siguiendo el camino de Cal Cassanyes en dirección SE. La pista gira al S, se llega a un collado, se deja un desvío a la derecha (O) y se supera una colina por un tramo de subida. El descenso por la otra vertiente, de fuerte pendiente, se hace por una pista de cemento.

19,85 km (271 m). Llano de Les Palmeres, collado situado en un entorno verde y agradable. Cruce y postes indicadores. Se cruza una pista por donde discurre la Ruta del embalse de Foix y el PR C-143 y se sigue en dirección S por el PR C-143-1, que nos guiará hasta Vilanova i la Geltrú, ascendiendo de nuevo hasta la cima de una colina, donde hay una bifurcación. El camino de la izquierda baja a la masía de L'Artís; se continúa a la derecha franqueando una barrera que cierra el paso a los vehículos motorizados. La pista baja y sube por el cordal de la sierra de Bonaire adaptándose a la sinuosidad del terreno.

22,40 km (269 m). Se pasa junto al vértice del monte de la Talaia, la última elevación del cordal antes de que la pista se sitúe en la vertiente de levante de la sierra. Justo delante, a la derecha de la continuación de la pista, está la Fita dels Tres Termes (repetidor). La pista gira a levante y desciende fuertemente. Se franquea una cadena y se desemboca en un cruce.

23,63 km (134 m). Cruce frente al campo de golf del Portal del Roc. Se sigue recto (NE) teniendo el campo de golf a mano derecha (S). Al final del campo, se deja un desvío a la izquierda (N) y se sale a una bifurcación (24,23 km, 122 m): se gira a la derecha (S) y se cruza la autopista C-32 por encima (24,71 km, 104 m). Se entra en las afueras de Vilanova i la Geltrú cruzando una serie de urbanizaciones en dirección SE siguiendo las señales del PR.

27,30 km (41 m). Se cruza la carretera C-31, se continúa en la misma dirección SE y se entra en Vilanova i la Geltrú desembocando en la ronda Ibèrica, donde se encuentra un carril bici (28,20 km, 26 m). Se puede ir al centro de la ciudad desviándose en dirección S. El itinerario, sin embargo, gira a la izquierda (NE) y sigue por la ronda hasta la altura del torrente de la Pastera (28,57 km, 26 m), donde se encuentra el GR 92. Hay que seguirlo girando a la izquierda (NO) torrente arriba por el camino de Els Capellans manteniendo el lecho del arroyo a la derecha. Antes de cruzar la C-31 por debajo (29,36 km, 41 m), se desemboca en el camino de la masía de L'Artís. Se cruza la autopista y se continúa hacia el NO.

30,11 km (56 m). Bifurcación. El GR 92 se desdobla. El trazado principal continúa hacia el NO por el camino de la masía de L'Artís; la variante GR 92-4 gira a la derecha (NE) por el camino real de Sant Pere. Se sigue esta última variante, que nos acompañará hasta el final de la excursión. Se cruza un torrente por un puente y el camino discurre en dirección NE entre rodales de bosque, masías, viñedos y cultivos.

30,70 km (58 m). Se pasa junto a la masía de En Cabanyes, se continúa en la misma dirección y se accede al polígono industrial de la Masia d'en Frederic, donde se toma un carril bici que lo atraviesa (31,05 km, 60 m). Se describe un semicírculo a mediodía y, luego, hacia el N, y se cruza la rotonda de la plaza de la Masia del Notari. Se cruza la carretera C-15 por debajo y, girando de nuevo hacia el NE, se toma el camino del Molinant (31,80 km, 70 m). Se avanza entre campos, rodales de bosque y zonas urbanizadas.

34,18 km (86 m). Se cruza la autopista C-32 y, ya cerca de Sitges, se cruza el valle del torrente de L'Espluga yendo a buscar su cabecera trazando un semicírculo hacia el N y, luego, al S. Finalmente, por un camino rodeado de muros de piedra, se entra en el barrio de Sota-ribes, donde destacan las siluetas de la iglesia de Sant Pere y del castillo de Ribes.

36,85 km (47 m). Plaza entre la iglesia de Sant Pere y el castillo de Ribes. Se prosigue descendiendo en dirección S y se llega a la carretera BV-2112, ya cerca del punto de inicio de la ruta. Se cruza la carretera, se gira a la izquierda (E) y, por el puente del arroyo de Ribes utilizado en la ida, se vuelve al área deportiva de Sant Pere de Ribes deshaciendo el camino.

37,31 km (34 m). Polideportivo municipal de Sitges, punto de partida y final del recorrido.