közel Olot, Catalunya (España)

Frondoses fagedes, boscos d’alzines, castanyers, grederes, corriols, pistes perdudes de desboscar, trialeres, llargues pujades, el casc antic de Santa Pau....... una mica de tot. Una sortida per descobrir tot el que es pot trobar a la zona volcànica de la Garrotxa.

Es surt d’Olot travessant els paratges de la Moixina per enfilar-nos cap a Can Serra i ficar-nos per un seguit de corriols que ens porten al bell mig de la Fageda i fins les portes de la cooperativa la Fageda que es pot aprofitar per visitar.

Voregem el Puig d’en Costa per una pista entre Castanyers fins a Can Xel i després seguirem direcció a Sacot deixant a la dreta els camps plens de fesols del Mas l’Olivera. Agafarem la pista de baixada fins l’oratori de Sant Isidre per pujar direcció a Fontpobra, triarem la pista que puja per la casa de Bassols que puja una mica mes planera. Fins a Fontpobra algunes de les rampes ens faran renegar de valent però amb mitja horeta està arreglat. Deixarem la pista 20 metres abans d’arribar a collet de Fontpobra, travessarem el filat i seguirem un divertit corriol fins a Penya Peguera on ens podem encantar una estona amb les vistes increïbles. Santa Margarida, el volca Rocanegra, el volcà Puig Subià, Santa Pau, el Croscat, Pedra Agudes i tancant l’escenari de fons Sant Abdó i Sant Senen i Sant Julià. Seguim la carena primer entre un espès bosc d’alzines per a ficar-nos després en una espessa fageda. Arribarem al Quintà de la Creu per una antiga pista de desboscar molt pedregosa. Aquí tindrem varies opcions, seguir la pista a l’esquerra que puja fins l’oratori Sant Jordi o baixar fins a la pista que tenim just als nostres peus i que ens portarà fins l’estret de Gibraltar. D’aquest curiós pas obert a la roca un corriol molt divertit ens portarà fins a la pista que puja de la casa de la Plana. Un petit tram just al torrent ens farà empènyer la bicicleta. Pujarem fins a la collada del Grau per unes dures rampes. Aquí al caire de la carena veurem als nostres peus Santa Pau. De la collada del Grau seguirem direcció Est fins a trobar el corriol de les Marrades que surt a la nostra esquerra i baixa per la cinglera per una trialera que ens farà gaudir de valent. Al Coll de maria haurem de fer uns petits repetjons empenyent la bici però ràpidament ens hi tornarem a enfilar fins a Can Barraca on ja agafarem pista fins a Santa Pau.

Val la pena entrar a la plaça i donar la volta al castell fins al portal de Mar. Possiblement us hi trobareu molta gent, famílies amb escuts i llances seguint un joc de pistes de l’oficina de turisme, fotògrafs buscant el racó mes bonic, turistes que surten de l’oficina de turisme amb un grapat de papers.....sigueu respectuosos i baixeu de la bici si cal,

Deixarem Santa Pau per el carrer de les cases noves i després de travessar la carretera que va cap a Mieres seguirem una pista que ens porta direcció Nord fins a tocar la serra de Sant Julià que anirem vorejant per pistes evidents i fàcils fins que finalment amb un cop de geni s’enfilen fins a tocar el coll de Boixedes. Deixem la pista que surt a la dreta i que ens portaria fins al cim de Sant Julià, per seguir el camí que surt just davant nostra, estret i amb molta pedra. Deixem a l’esquerra al cap de pocs metres el camí que puja a Sant Abdó. El camí es fàcil i evident i voreja per el Nord el Puig Sacreu. Al coll de Palomeras seguirem la pista que puja suaument fins sota Godomar, abans de deixar el bosc agafarem un corriol molt net que ressegueix una paret seca fins a una pista d’esports que travessarem per acostar-nos a la font de la Trinitat. Aquí val la pena fer una volta fins a tocar el Volcà Puig de Pujalós per veure el Croscat i les cases de pagès restaurades. Un petit corriol ens porta fins a la Trinitat i novament fins a la font. Aquí agafarem un petit corriol que surt a tocar la tanca d’una casa. Rampes i zones de pedres però molt net, entre castanyers arribarem a Font Faja i després seguirem fins a tocar el Volcà de Biseroques que vorejarem de baixada per el costat Oest fins els horts de les Biseroques i Olot.