Idõ  5 óra 53 perc

Koordináták 2017

Uploaded 2014. november 30.

Recorded november 2014

közel La Gleva, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.250m.

Ruta preciosa pels volts de Torelló i Sant Hipòlit de Voltregà, que transcorre en gran part per la Serra de Sobremunt, en la que recorrem diferents cims amb ermites i restes de castells en un entorn de prats, boscos i cingleres.
La primera part ressegueix el riu Ter. A partir de Torelló comença l'ascens, primer moderat i en asfalt (que s'agraeix per escalfar) fins a Sant Genís d'Orís i després més tècnic i corrioler fins al primer cim, en el que trobem l'ermita romànica de Sant Salvador de Bellver.
Des d'aquí prenem la pista que ens portarà a la següent ermita de la serra (Santa Llúcia de Sobremunt), però abans ens desviem per fer l'ascens fins el santuari d'els Munts (passant per la petita ermita mig amagada de Sant Roc): la pujada fins aquest santuari té trams exigents tècnicament (pendent notable i pista pedregosa). El Santuari dels Munts és un punt emblemàtic del Lluçanès, que ofereix unes fantàstiques vistes de la zona i del Pirineu
Refem el camí de baixada per prendre la pista que ens condueix fins a l'ermita de Santa Llúcia de Sobremunt, amb un tram final corrioler força tècnic: aquesta ermnita també està situada en un paratge preciós que inspira molta tranquilitat (ideal per a fer una pausa en el camí). Ens dirigim a continuació al també fantàstic paratge de l'ermita romànica de Sant Martí Xic (segle X), que es troba en un altiplà envoltat de fantàstiques cingleres, molt a prop de les restes del castell de Voltregà, que ofereix unes vistes magnífiques de tot Osona i el Montseny. Des d'aquest punt, iniciem la part més tècnica de la ruta, seguint corriols i trialeres molt divertits de baixada, i resseguint bona part de les cingleres que hem vist des del darrer cim, endinsant-nos en el Gorg Negre.
Ràpida tornada per asfalt i pista fins a Sant Hipòlit.
Ruins

Lluçanès (S. XI-XVII)

SantuarI Rocaprevera

• Fénykép Joan Soler - Lesso

Joan Soler - Lesso 2018.05.27.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Hem seguit la ruta sencera, bonissima, la baixada preciosa.