közel Igualada, Catalunya (España)

Explorant pel Pla de Rubió, by Infiltrat (Bttrus)

Com que el nostre guru i sherpa oficial, l’Ivan, ens ha abandonat per la sortida amb “la canalla”, hem sortit uns quans BTTRUS orfes a explorar la zona del Pla de Rubió. L’intenció és descobrir la famosa trialera de la Volcat que els amics d’Ocisport han “recuperat” per la BTT i altres racons.

Comencem Can Masarnau i corriol de les grasses però amb variant nova. Un cop a dalt i abans d’agafar la baixada, ens desviem a la dreta i baixem per una variant que deu la seva existència al Joan Mas. Quina sortpresa Joan! T’has guanyat que et “perdonem” per haver-te adormit aquest matí!. Aquesta nova variant és molt més llarga i s’allarga el minut que es pot tardar quan es baixa pel traçat normal. El corriol demana a crits una desbroçada però és perfectament practicable. Bikers que llegiu aquesta crònica, animeu-vos a fer-lo i així anem guanyant terreny i el fem més practicable. Val la pena!

Asfalt fins dalt, fotos i anem a buscar la famosa trialera recuperada. Gran sorpresa! És perfectament practicable per baixar en BTT! Es pot baixar tota sense posar el peu encara que hi han un parell de seccions que s’han d’apretar les dents. A mi m’ha semblat collonuda però a algun descender “pata negra” potser l’hi semblarà massa light. Felicitats als amics d’Ocisport per la feina! A repetir!

Un cop arribats a la secció més popular de la trialera, girem a la dreta per fer el corriol que empalma amb “la Sibèria”. El corriol és molt maco, es fa be. Avui, alguns bttrus, inclus hem pujat en zero l’esgraó que hi ha quasi al final. S’ha de dir que el David Muñoz Jr. ha estat el primer de intentar-ho. L’ha fet sense cap problema –sobrat és la paraula- i, és clar. Els “seniors” ens hem vist obligats a fer-ho. La majoria amb èxit.
Arribats a aquest punt hem de reconèixer que el David jr. ja ha fet el salt al primer equip definitivament! Avui ens ha fet una demostració de tècnica i força que en quatre dies ja no podrem ni seguir-lo! Molt be David!

Anem a buscar el corriol de pujada del Diabló. Molt guapo. Trams a peu però preciós. M’he quedat amb les ganes de baixar-lo. Prenc nota de per on s’agafa –fins ara se-m resistia, no el trobava mai!-. Un cop a dalt, direcció cap el Pla de Rubió per la bandera. Fotos de rigor. El Joan i el Carles juren bandera. Seguim pel corriol de les vaques –o dels dinosaures com n’hi diuen alguns, Si algú sap el perqué del nom que ens ho expliqui!- i aquí ve la part negativa del dia. Ens han “capat” el corriol! Han destrossat la part final! Avui hem descobert nous trams però hem constatat com altres s’han perdut. Una llàstima!

Esmorzar de forquilla i ganivet al bar del Pla. Tot molt bo. Bon servei i preu ajustat. L’amic Pepe ens deixa per anar directament a Igualada –te pressa- i la resta enfilem amunt direcció al Castell de Rubió per la pista de la rasa i el GR amunt. Castell i seguim amunt per l’asfalt fins a la carretera de les Maioles per anar a buscar la pista de Castellfollit.
Aquí, hem intentat anar a buscar la trialera que porta al Mas del Tronc però ho hem deixat per una altre dia. Hi ha pressa. La boira no ajuda a veure per on anem i, davant el risc de perdren-s, decidim tornar. Des de la pista, descens “Run like hell” direcció al Servitge, a la dreta abans d’arribar-hi empalmant amb la baixada dels molins i corriol fins a les masies. Pista fins a Igualada, alguns a fer la birra final i alguns a veure els “burrus”. Bona ruta amb molt corriol i trialera, bona companyia, bon esmorzar i bona “canya”. Fins la propera BTTRUS!