Letöltés

Koordináták

2021. május 29.

május 2021

közel Riells i Viabrea, Catalunya (España)

La ruta comença a l'Ermita de Sant MArtí de Riells.
És una pista ampla, i polsegosa que ja comença pujar des del primer metre, però tot i axí és un apujada que es pot fer sense problemes, sobreto per que encara anem frescos.
El bosc està exhuberant i l'hombra s'agraeix, ja que en els trams on no hi ha hombr,a ja notem el sol que apreta.
Al cap d'un 4 kms, trobem una bifurcació, que seguim cap a l'esquerra, ja que l baixada la farem pel camí que ens queda a la dreta.
Al km 7 de pujada, passem per la casa Els VImeters, i tot i que no coneixem la casa, el que si podem apreciar son les vistes, i la veritat és que paga la pena per fer una parada i contemplasr les vistes que tenen des de la casa, son espectaculars.
Al km 10, arribem a Can Casades, que és el centre d'informació del parc NAtural i que pertany al nucli de Snata Fè.
És un bon lloc per fer una parada, i gaudir també del peisatge i des les sequoies que tenen allà i que son dignes d'admiració per les seves dimensions.
A patir d'aquí ens ve el tram d'asfalt que hem de fer si o si per arribar al cim del Turó de l'Home, els primers 3 kms son els de la carretera de Santta Fe a Sant Celoni, però després venen els 6 kms, que ens pugen fins a l'aparcament del TdH, i que tot i ser una pista asfaltada està força malament, per tant cal anar en compte a la baixada.
Un cop d'arriba a l'aparcamnet, encara queda 1 km, fins a l'heliport i les antenes o bé fins al refugi, que tot i ser ciclable, hi ha molta pedra solta i costa poder pedarlar.
I així arribem al cim a 1705 mts, que com podeu veure no coincideix amb el gps.
Després de gaudir de les vistes amb el dia radiant que fa, comencem la baixada.
Sabem que hi ha un corriol que baixa directe a Santa Fe, que passa per la font de Passavets, no el coneixem però ens hi llencem, i per sort trobem un home que ens confirma que la baixada és per allà i que si bé al pirncipi és molt pedragós, al final millora i es baixa bé.
La veritat és que és molt pedragosa per tant cla anar en compte, però el paisatge és collonut i aribes a Santa Fe amb els avantbraços cansats de tant frenar, però paga la pena.
Un cop a Santa Fè, fem un tram curt per carretera que ens porta fins al Turé desl COnvents, on tornem a agafar la pista que ens porta fins a Sant Martí de Riells.
Cal anar en compte ja que en un parell d'casions es deixa la pista principal per agafar algun corriolet, si mireu, el track , veure on hem hagut de rectificar.
Però la baixada és molt divertida i el paisatge és espectacular.