Idõ  4 óra 35 perc

Koordináták 2304

Uploaded 2018. július 15.

Recorded július 2018

közel Vic, Catalunya (España)

Vic - Santa Eugènia de Berga - Taradell - Collada de Mansa - L'Espinzella - Camp de Polo - Viladrau - Les Cabrades - Urbanització Les Guilleries (La Guineu) - Puig-l'agulla - Sant Julià de Vilatorta - Vic (IBP-81).

El GPS em dóna 1.300 metres de desnivell acumulat positiu.

Molt bona ruta que he copiat en gran part del Btt-tero "NAIM" (https://ca.wikiloc.com/wikiloc/user.do?id=41213) amb unes quantes variants.

Introducció fins Santa Eugènia de Berga des de Vic per una part molt guapa de l'anella verda seguint el riu Gurri.
Després de Santa Eugènia pràcticament tot per corriols fins a Viladrau (corriol de pla Penedès, o com el GR que porta al Coll de la Mansa, és molt divertit tant en una direcció com en la contrària) amb curts enllaços de pista de bon fer.
Després de passar la casa pairal de l'Espinzella, s'enllaça un corriol que, com comenta en Naim, està ple d'ortigues.
Per evitar el tram d'asfalt de la zona del Polo de Viladrau, em fico per un corriol "puja baixa" fins al Polo. I d'aquí fins a Viladrau, primer remunto una pista i després segueixo un bonic PR que segueix la riera Major, amb raconades molt maques, i que acaba a Viladrau mateix.
Remunto els empinats carrers de Viladrau fins la plaça major on paro a fer un refresc.
De Viladrau es remunta una pista, primer en bon estat, després força pedregosa per iniciar el llarg i divertit descens de les Cabrades, que et deixa a la pista de la Guineu a Bojons, i on tornem a trobar la riera Major. Aquest cop aprofito per refrescar-me.
Ben fresc, cap a la Guineu (Urbanització Les Guilleries) i enfilem amunt fins a Puig-l'agulla.
Aquí em separo de la ruta del Naim per enllaçar el descens de Puig-l'agulla fins a Sant julià de Vilatorta seguint el GR.
De Sant Julià a Calldetenes per la ruta dels Molins, i cap a Vic.

L'etiqueto de difícil, però no vull espantar a ningú. Diguem que és difícil light.

Molt, molt recomanable.

Santa Eugènia

Hágó

Collet de les Tres Termes

Inici corriol, arribant al coll a mà dreta, seguint les marques del GR

Collada de Mansa

L'Espinzella

Inici corriol de les ortigues

Risk

Parada i fonda
Folyó

Riera Major

Fa molta calor... aprofitem per fer un banyet?

Puig-l'agulla

A més del "Santuari" de Puig-l'Agulla, també hi ha el Bar-Restaurant per si fa falta
Ruins

Castell de Bellpuig

Punt d'inici també, d'un curt però intèns corriol. Molt tècnic. Teniu alternatives per si no hi voleu baixar