+50

Idõ  4 óra 38 perc

Koordináták 2020

Uploaded 2012. december 7.

Recorded december 2012

közel Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Escalfament vora mar fins el sanatori (16 km), després camins i corriols molt ciclables excepte els últims metres per carenar la "pedrosa". La baixada una mica tècnica fins Aqualeon. Després bones pistes i corriols fins Vilanova.
Desn. de pujada acumulat:1066 m.

A més d'aquesta ruta, hem realitzat altres sortides circulars de més de 60 km des de Vilanova.
De moment Wikiloc no permet ordenar per temes o zones i per això les hem organitzat segons dificultat:

VNG a la Cova Negra 31km.
VNG, suau Garraf 2019. 47 km
VNG al Fondo de l'Obaga 37km
VNG a Viladellops i Montgrós 41km
VNG, Voregem els 3 cims 42km
VNG, Calafell i Clariana pel Fondo Blau 48km
VNG a Santa Susanna 50km
VNG a Clariana i Casa Alta 50km
VNG a la Llampa 54km
Corriols per Vilanova, Ribes i Sitges 42km.
VNG a la serra de les Gunyoles 54km

VNG al Castell de Subirats 78km
VNG al Massis del Garraf 80km

Recorregut:

Primers 16 quilòmetres gairebé pel passeig marítim (a l'estiu algun municipi no ho permet), passem Calafell i just abans del Sanatori girem a la dreta i en trobar la via del tren a l'esquerra creuant una barrera.

Entre ametllers i garrofers arribem a la Riera de la Bisbal, la creuem i seguim en direcció al dipòsit.
Seguim entre camps de conreu, passem el Kàrting Vendrell i creuem la N-340 amb molta cura, veient Sant Vicenç. No entrem al poble, però el voregem per un sender, sense arribar a l'Autopista.

Pedalem al costat de l'autopista, la creuem per un pont i ara la tenim a la nostra dreta uns metres. Girem a l'esquerra pel Camí Vell de Sant Vicenç a Albinyana, creuem l'AVE i la tanca el camí de l'esquerra.

Passem un Mas abandonat i iniciem la pujada pel bonic i tranquil Fons del Barranc del Lleó, pero a mesura que pugem es va tancant i el corriol presenta més dificultat.
La Serra de la Pedrosa ens fa posar peus i caminar un bon tros amb algun interval de bici.

En arribar a l'alt les vistes són de gran bellesa, llàstima de la tanca d'Aqualeon.
Bajada tecnica y muy divertida con panoramica del Penedés y Montserrat al fondo.
Baixada tecnica i molt divertida amb panoràmica del Penedès i Montserrat al fons. Sortim a l'aparcament d'Aqualeón, on seguim un tram d'asfalt fins Albinyana.

Agafem el camí del cementiri i després un bon corriol que entre vinyes ens porta a les Peces. Creuem carretera i la Riera de la Bisbal, bon camí fins arribar a l'area recreativa de Tomoví.

Ara seguim un tram del GR-92, primer per la riera i després entre parets de pedra seca fins arribar a la carretera, girem a la dreta en direcció Santa Oliva sense deixar el GR.

Creuem el poble i una altra sobre el GR per un paratge típic del Penedès fins arribar a una granja on deixem el GR i seguim per pista polsegosa i asfalt posterior fins a la Gornal.

Camí cimentat que creua pel sud de l'Arboç i trobem una altra vegada el GR-92, travessem la riera de Marmellar i seguim baixant pel marge izda per girar a l'esquerra per un bonic camí alçat, amb esplèndides vistes de Castellet i del Penedès.

Creuem el riu Foix i al poc seguim pel GR-92.3, passem Torrelletes, seguim el Fons Bovera, deixant el GR a l'altura del Pou del Fondo de Sant Joan.
Darreres pujades i al pla trobem la cadena i una altra el GR-92, el segiuim un trós.

Pla de les Palmeres, parada obligada al Balcó i forta baixada, avui girem a l'esquerra en direcció a Mas de l'Artís i baixem pel Torrent de la Pastera fins a Vilanova
Strand

javier quintana 2013.04.13.

lLA RUTA NO ESTA MAL LO UNICO LOS. 15 MINUTOS ANDANDO DE LA PEDROSA

+50 2013.04.13.

Pujant la Pedrosa no recordo caminar 15 minuts. Si que tot el tros a tocar la tanca de Rioleon el vaig fer a peu, però no conec cap possible itinerari alternatiu.

javier quintana 2013.04.14.

otro itinerario alternativo seria la del autor patacan con la ruta nenazas albinyana,son caminos que estan muy bien,el hace vilanova- albinyana- mas borras-comarruga y hasta vilanova por la playa,en cambio la tuya esta a la inversa,si puedes hazla un dia ,a mi me gusto.

+50 2013.05.04.

avui he provat el recorregut que recomanes "nenazas" i la sorpresa és que has d'entrar a una finca particular "Pedra Grossa", amb porta metàl · lica i tanca de filferro. No hem entrat. . La finca permet un pas entre la part d'Aqualeon (Albinyana) i Bonastre, indicat com a pas públic, amb tanca a banda i banda. Sort que veníem d'Albinyana i era baixada, NO ciclable fins al fons del torrent (tanca sud de la finca) on el camí porta a Sant Vicenç de Calders.

javier quintana 2013.05.06.

si pero si vienes por la parte de san vicente la finca esta completamente abierta

+50 2015.04.14.

Avui he tornat a fer la ruta i la pujada a la Pedrosa es força destrossada, amb molta pedra i hi ha un tram de 300 metres que he fet a peu.
    A dalt esplèndida panoràmica i la baixada una mica tècnica però divertida i amb bones vistes.
    També hi ha més ciment en els camins de vinyes.

• Fénykép xangel69

xangel69 2018.05.26.

Una altra ruta genial de la gent de +50. És una ruta amb tot el que necessites per passar un gran dia de BTT (Rodada fins a Calafell, bones pistes, corriols i trialeres per patir una mica, en fi, una ruta amb una mica de tot). Cal baixar de la bici un tros petit (no arriba a 50 metres, just abans d'arribar a tocar la tanca de Rioleon), des d'aquí la baixada s'ha de fer amb compte al principi per la dificultat del terreny. Agrair com sempre a la gent de +50 que pugin rutes d'aquest nivell.

+50 2018.05.27.

Gràcies per la valoració i els teus comentaris.
    Si aquesta t'ha agradat et recomano per la seva varietat una de les últimes VNG, Calafell i Clariana pel Fondo Blau i La Picarola 48km