közel Sant Vicenç de Castellet, Catalunya (España)

Sortim d'horeta, no fa ni gaire fresca... tenim la sortida clara... però, per no despenjar-nos fins al Pont de Vilomara per la carretera, enfilem d'entrada cap a La Serra, El Ginebral i continuem pel curriol fins a St.Jaume de Vallhonesta. Després agafem el GR que porta cap al Pont de Vilomara però, ens desviem ja per la primera trialera... Es fa llargueta i és tècnica, hi ha un xeragall pronunciat i de tant en tant algun "trankillu" encaixonat (tant jo com el Jaume hem mig llepat). Una vegada a baix m'adono que he perdut el rellotget!, pujo a peu fins on havia "volcat", i sense remenar gaire el trobo... sort!. Baixo corrent el tram, mentre m'adono que sembla més fàcil baixar-ho amb btt que a peu!.
Altra vegada a la pista... segim cap a El Farell... un trenca-cames cullonut... després fins a Mata-Rodona, on per fi fotem una caixalada.
De Mata-Rodona seguim a bon ritme direcció la Font de la Pol.la, però ens desviem just avans i enfilem el "subidón" dels "bombers" fins a l'Alzina Bonica (o l'Alzina del Vent).
Aquest és el punt més alt del dia, ja que des d'aquí iniciem la baixada fins a Mura. La baixada és molt "wapa", tot de curriol i només hi ha un punt delicat al arribar a la Font del Cargol on hi ha uns graons força complicats i de mal caure.
Arribem a Mura i fem una parada tècnica al bar de la plaça. Seguim ara per carretera fins a Rocafort. La pujada fins a dalt del poble (un km aprox.), amb un sol de justícia, ens fa suar la cansalada!.
Decidim allargar-ho encara una mica més i ens despenguem cap a la riera de Mura... baixada també molt interessant amb xeregalls procunciats, curriol que cada vegada es fa més estret i bruteja (de vegetació) en algun punt... molt autèntic. Resseguim tota la riera fins a trobar el LLobregat, entre St. Fruitós i Manresa, i d'aquí, enfilem ja cap al Pont de Vilomara.
El tram final, tocadets ja de cames, cul i sense aigua, el fem per la carretera... avui no hi ha hagut apretada final fins al canvi de rasant, però sí una clareta avans d'arribar a casa... ben merescuda!.