Letöltés

Koordináták

2016. szeptember 25.

szeptember 2016

közel Cerler, Aragón (España)

Des del refugi de Pescadores de Ballibierna, remuntem el barranc de Llosàs fins a l'ibón homònim, passant per la pleta. Des d'aquest estany, remuntarem paral.lels a la cresta de Llosàs fins aaribar a la base del mur de la cara sud de l'Aneto. La idea era escalar la via Directa Sud, però ens vàrem equivocar de costat, i al trobar-nos davant de l'aresta sud, decidim escalar-la. Aquest aresta té uns 180 metres de desnivell i no arriba al quart grau de dificultat d'escalada i finalitza enllaçant amb la cresta de Llosàs, a l'agulla Escudier. Continuem crestejant, pujant a l'agulla Daviu, i en breu arribem a l'Aneto. Des del sostre pirinenc, prenem la cresta cap al pic de Tempestats, passant per l'Espatlla d'Aneto, alguna destrepada, alguna grimpada i algun ràpel, arribem a la bretxa de Tempestats. Cal esmentar que la dificultat técnica és ben suau, però cal anar amb compte pels passatges aeris. Des de la bretxa, assolim la cota secundaria de la Punta de bretxa de Tempestats, i amb facillitat assolim el pic que dona nom a tota aquesta cresta. El descens per la via normal del cim, ens retorna al llac petit de Llosàs, continuem al llac gran i reprenem el camí de l'anada fins al refugi.