1,9
3,8

közel Toses, Catalunya (España)

Sortida amb raquetes de neu per la Collada de Tosses.
Des de la porta de l'hotel agafem la carretera direcció Ribes de Freser i al cap de 200 mts, ens enfilem per un petit camí que surt a mà esquerra.
A partir d'allà i per dins el bosc, anem seguint les marques blaves que son les que en principi ens porten fins el Coll de la Creu de Meians.

Al cap d'un km, sortim del bosc, per les Colladetes, i allà ja ens posem les raquetes , que per la neu que hi havia, ja ho podriem haver fet abans.

A partir d'allà anem ascendint pel costat del fila que separa les dues vesants de la muntanya, en un costat la Cerdanya francesa, nosaltres anem pel costat català,.

Arribem al punt que marca el Coll d'en Bassa i seguim fins la Creu de Maians.

La nostra idea era seguir pujant per aproximar-nos al Cim Dòrria, però el mal temps, fa que decidim donar mitja volta just passar la Creu.

A la tornada només haviem de desfer el camí de pujada, però en un punt determinat, segueixo unes traces que no son les nostres i que ens desvien del camí correcte de pujada, pel que fem una petita travessa per dins el bosc per anar a recuperar la pista bona.

Al final la trobem i podem arribar a ala Collada sense problemes.