Idõ  9 óra 22 perc

Koordináták 8286

Uploaded 2019. augusztus 12.

Recorded július 2019

közel Eira, Lombardia (Italia)

Ruta on ens disposem a pujar dos ports mítics del Giro d’Itàlia com són el Mortirolo i el Gavia. No tindrem problemes per abastir-nos d’aigua, ja que hi ha diferents fonts per la zona. Cal tenir en compte que abans de coronar el Gavia travessarem un túnel d’uns 500 m sense il·luminació. L’asfalt en els 2 ports està en perfecte estat.

Sortim de Bormio i comencem amb pla i baixada durant 30 km. Passarem per Valdisotto, Sondalo i Grosio fins arribar a Mazzo di Valtellina on comença l’ascensió del Mortirolo. Escollim aquesta vessant (n’hi ha d’altres) ja que és el més clàssic.

MORTIROLO (Passo della Foppa):

És un port molt dur, per a molts aficionats, un dels més durs d’Europa. En 12.4 km de pujada ascendirem 1306m, el que ens dona un pendent mitjà del 10.5%. El coeficient de duresa és de 474. Per davant tenim 33 tornantis que ens faran cargolar sobre la bicicleta. Tenim parada obligatòria al tornanti 11 on hi ha una estàtua en homenatge al ciclista Marco Pantani. La carretera és tranquil·la, amb molt pocs cotxes i algunes motos. Cal estar atents ja que és una carretera molt estreta. El port és molt tapat, sense vistes. Anem molta estona dintre el bosc, cosa que a l’estiu s’agraeix molt ja que et protegeix de la calor. En el tram final desapareix el bosc i apareixen els prats i aquí ja podem començar a gaudir d’unes bones vistes.

Després de les fotos de rigor i menjar una mica, toca baixada. Prenem la SS-42, una carretera amb força volum de trànsit. Planegem uns quilòmetres fins arribar a Ponte di Legno. Una bonica vila on comença el 2on port del dia.

GAVIA:

El Gavia és un port preciós. Molt obert, amb bones vistes. És un port llarg. Els 20.7 km de longitud fa que trobem força diversitat de paisatge. Uns boscos molt bonics amb unes corbes de ferradura, i el tram final més obert i que gaudirem de les glaceres que tenim a tocar. En total ascendirem 1366m amb un pendent mitjà del 6.6% i un coeficient de duresa de 352. La part més exigent de la pujada ens vindrà a partir de Santa Apollonia. A partir d’aquí els desnivells comencen a ser importants. Per sobre del 10% en força trams. Cal tenir en compte l’abans esmentat túnel sense llum a la part final de l’ascensió. També s’ha de pensar en omplir d’aigua a l’inici del port, on trobarem una font molt gran al costat d’una àrea recreativa.

Un cop coronat el port, toca abrigar-se. Estem a 2621m i a la baixada s’agafa fred. Cal estar atents a la baixada, és molt ràpida i hi ha punts on l’asfalt no està bé. De seguida som a Santa Caterina Valfurva i arribem al punt d’on hem sortit. Bormio.